نسخه چاپی

وزارت خارجه پیگیر اقدام شركت های هواپیمایی بین المللی باشد

عضو كمیسیون عمران مجلس، با غیرقانونی خواندن لغو یك جانبه بلیت هواپیما در سفرهای خارجی از سوی شركت های هواپیمایی بین المللی، گفت: طبق پروتكل ها و قراردادهای بین المللی این اقدام خلاف قانون است.

به گزارش نما، علیم یارمحمدی ، با انتقاد از لغو یک جانبه بلیت هواپیما در سفرهای خارجی از سوی شرکت های هواپیمایی بین المللی، گفت: طبق پروتکل ها و قراردادهای بین المللی این اقدام خلاف قانون است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه شرکت های هواپیمایی بین المللی باید تابع قانون باشند، افزود: متاسفانه بحث نوسانات ارزی و تحریم ها، شرکت ها را از تعهد به اجرای قانون دور کرده است.

بلیت های تهیه شده از قبل مشمول تحریم ها یا نوسانات ارزی نمی شود

یارمحمدی با تاکید بر اینکه از حیث حقوقی نوسانات ارزی اخیر یا حتی تحریم ها مشمول بلیت های تهیه شده از قبل نمی شود، تصریح کرد: در این رابطه مجلس به ویژه کمیسیون عمران آن به بررسی ابعاد این موضوع خواهد پرداخت زیرا ادامه این رویه به ضرر اقشاری مانند دانشجویان خواهد بود.

وی با بیان اینکه وظیفه وزارت امور خارجه کشور در قبال پیگیری تخلف شرکت های هواپیمایی بین المللی سنگین است، گفت: وزارت خارجه باید به کشورهایی که چنین تخلفی را داشته اند تذکرات لازم را داده و پیگیر امور باشد.

سفرای ایران در کشورهای خارجی باید با رایزنی شرکت های هواپیمایی بین المللی را متقاعد به رعایت قانون کنند

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه سفرای ایران در کشورهای خارجی نیز باید با رایزنی شرکت های هواپیمایی بین المللی را متقاعد به رعایت قانون کنند، افزود: متاسفانه ادامه این رویه از سوی این نوع شرکت ها به تحمیل هزینه های گزاف به مسافران منجر خواهد شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: کمیسیون عمران مجلس هفته آینده با دعوت از مسئولان مربوطه موضوع شرکت های هواپیمایی بین المللی و بدعهدی در فروش بلیت را پیگیر خواهد کرد.

وی ادامه داد: شرکت هواپیمایی کشور نیز باید با تشدید رایزنی ها علل لغو یک طرفه بلیت پروازهای خارجی را جویا شده و در صورت لزوم با برگزاری نشست های مختلف به رفع این مشکل بپردازد.

۱۳۹۷/۵/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...