نسخه چاپی

تروریست ها 250 نفر را در سوریه دستگیر كردند

دیدبان وابسته به مخالفان سوری، روز شنبه اعلام كرد این افراد در چند روز گذشته در جنوب و شرق استان ادلب و شمال غرب استان حماه بازداشت شدند.

به گزارش نما، گروه تروریستی 'تحریرالشام' (جبهه النصره) سه روز قبل از ترس فراگیر شدن درخواست ها برای آشتی با دولت سوریه در استان ادلب، تاکنون 45 نفر از بازداشت شدگان را اعدام کرد.

تروریست های تحریرالشام عملیات گسترده ای را برای بازداشت افراد مشکوک به واسطه گری برای مصالحه با دولت سوریه آغاز و شمار زیادی را در این زمینه دستگیر کرده است.

این تصمیم همزمان با عملیات گسترده برای بازداشت کسانی که به تلاش برای توافق آشتی با دولت سوریه مشکوک هستند، گرفته شده است.

نیروهای مسلح سوریه از دیگر استان ها برای حضور در عملیات آزادسازی استان ادلب روز گذشته در نقطه تجمع وارد شده اند.

نیروها و تجهیزات از همه استان ها برای مشارکت در این عملیات در مرزهای استان ادلب مستقر شده است.

بالگردهای ارتش سوریه دو روز گذشته نیز با پخش اطلاعیه هایی بر فراز روستاها و شهرک های استان ادلب واقع در مرز ترکیه، از ساکنان این مناطق خواستند به آشتی ملی بپیوندند.

در این اطلاعیه ها آمده است که 'تاکی شما و خانواده هایتان می خواهید در ترس زندگی کنید و کودکان شما تاکی بدون آینده بمانند، جنگ به پایان خود نزدیک شده و زمان پایان یافتن خونریزی فرا رسیده است'.

در این اطلاعیه آمده است: از شما می خواهیم مانند بسیاری از ساکنان سوریه به آشتی محلی و ملی بپیوندید. همکاری شما با ارتش سوریه سبب می شود از دست تروریست ها نجات یابید و سلامتی شما و خانواده هایتان حفظ شود. همه با هم برای بازگرداندن امنیت و ثبات به کشور و بازسازی آن تلاش کنیم.

همچنین هزاران شهروند ساکن مناطق تحت کنترل تروریست ها با آغاز نشانه های عملیات ارتش سوریه در استان ادلب از هفته گذشته در حال ترک این مناطق هستند.

استان و شهر ادلب در شمال غرب سوریه هم مرز با ترکیه بعد از خروج ساکنان شهرک های فوعه و کفریا اکنون به صورت کامل در اشغال تروریست ها درآمده است.

سوریه از اسفند 1389 با بحران ناشی از حمایت برخی کشورهای خارجی از تروریست هایی از 120کشور جهان در قالب 100 گروه درگیر است که در اثنای این بحران آمار تروریست ها تا 360 هزار نفر نیز اعلام شد و در جریان اقدامات ارتش سوریه و مقابله با آنها شماری کشته، زخمی و یا به کشورهای خود فرار کرده اند.

ارتش سوریه به دنبال عملیات در جنوب این کشور و آزادی مناطق مختلف اعلام کرده است که به زودی رهسپار شمال این کشور می شود تا مناطق اشغالی این بخش از خاک سوریه را نیز آزاد کند.

۱۳۹۷/۵/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...