نسخه چاپی

خرید ارز خارجی توسط روسیه نصف شد

بانك مركزی روسیه خرید ارز خارجی را به نصف كاهش داد و 8.4 میلیارد روبل (127 میلیون دلار) در روز ارز خارجی خریداری كرد.

به گزارش نما، این در حالی است که وزارت دارایی روسیه پیشتر اعلام کرده بود که از روز هفتم اوت تا ششم ماه سپتامبر (16 مرداد تا 15 شهریور) روزانه معادل 16.7 میلیارد روبل ارز خارجی خریداری می کند.

ارزهای خارجی در روسیه توسط بانک ها و صرافی ها خریداری می شوند و افراد تنها با ارایه گذرنامه می توانند ارزهای خود را تبدیل کنند، بنابراین وقتی دستور کاهش خرید صادر می شود، صرافی ها یا بانک ها به تعداد محدود از هر فرد ارز خارجی دریافت می کنند و اطلاعات دقیق افراد در زمان انتقال وجه ثبت می شود.

به گزارش ایرنا، چهارشنبه هفته گذشته پس از اعلام بسته جدید تحریم های واشنگتن علیه مسکو، ارزش روبل روسیه در برابر دلار آمریکا و یورو سقوط کرد.

ارزش روبل روسیه در برابر دلار آمریکا و یورو روز پنجشنبه در صرافی های مسکو به پایین ترین حد خود نسبت به دوسال پیش (سال 2016 میلادی) رسید.

ارزش یک دلار آمریکا اکنون در اسبر بانک بزرگترین بانک فدراسیون روسیه به 68 روبل و 85 کوپک رسیده است.

این در حالی است که یک دلار آمریکا حدود شش ماه پیش 58 روبل بود و در طول جام جهانی فوتبال در روسیه نیز به صورت میانگین به 63 روبل رسیده بود.

روبل روسیه در برابر یورو نیز سقوط کرد و در زمان حاضر هر یورو را باید معادل 78 روبل و 58 کوپک خریداری کرد.

وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه هفته گذشته بسته جدید تحریم ها علیه روسیه را اعلام کرد که به بهانه دخالت روس ها در پرونده مسمومیت 'سرگئی اسکریپال' جاسوس پیشین روس و دخترش در انگلیس اعمال شده است.

۱۳۹۷/۵/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...