نسخه چاپی

مرعشی به جای هاشمی پیمان‌نامه عدم ترك شورای شهر تهران را امضاء كرده بود

رئیس شورای عالی‌ استان‌ها گفت: به دلیل اینكه خاطرات تلخ شورای اول شهر تهران اتفاق نیفتد بنابر این پیمان‌نامه‌ای در خصوص عدم ترك اعضاء از شورای شهر تهران مطرح شد كه تمامی اعضاء به غیر از آقای هاشمی آن را امضاء كردند.

به گزارش نما، مرتضی الویری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه خبرنگاران نقش اساسی را در وفاق ملی و ایجاد همدلی دارند اظهار کرد: باید از این ظرفیت خبرنگاران در این زمینه به نحو مطلوب استفاده کرد.

وی با بیان اینکه شوراها ظرفیت قابل توجهی را دارند گفت: بیش از 120 هزار نفر در سراسر کشور جزوی از شوراهای شهر و روستا، شوراهای فرادست و همچنین شورای عالی استان‌ها هستند و این بدنه بزرگ به صورت یک شبکه مویرگی در خدمت حرکت عظیم ملی قرار دارد و ما می‌توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: علیرغم ظرفیت‌های متعدد در کشور ما با چالش‌هایی نیز روبرو هستیم که اگر درست مدیریت شود وفاق و همدلی شکل می‌گیرد و با تشکیل این وفاق نه تنها تحریم‌های آمریکا کارساز نخواهد بود بلکه ما در‌ آستانه یک جهش و تحول در کشور خواهیم بود.

وی ادامه داد: امیدوارم این وفاق و همدلی شکل بگیرد و ما بتوانیم تهدیدهای موجود را به فرصت تبدیل کنیم.

رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه وفاق و همدلی نافی تنوع و تکثر دیدگاه ها نیست گفت: مهم این است که ما در نهایت بر یک هدف استوار باشیم.

عضو شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به فرآیند انتخاب شهردار تهران در زمان نجفی گفت: در آن زمان و قبل از آغاز به کار رسمی شوراها، ما همپیمان شدیم که بعد از حضور در شورای شهر به هیچ عنوان آن را برای کار دیگری ترک نکنیم و اعضای شورای شهر بجز محسن هاشمی رفسنجانی آن پیمان‌نامه را امضا کردند که البته آقای مرعشی نیز به جای محسن هاشمی در آن زمان آن پیمان‌نامه را امضا کرد.

الویری با بیان اینکه بر اساس این پیمان‌نامه اعضا متعهد شدند که در شورا باقی بمانند و بر این پیمان‌نامه متعهد باشند گفت: در آن مقطع ما نجفی، شهردار سابق تهران را با وفاق کامل انتخاب کردیم و در مرحله بعد نیز با یک سازوکار جدید و بدون نگاه حزبی آقای افشانی را به عنوان شهردار تهران انتخاب کردیم.

وی گفت: بنده خودم یک نفر از دو نفری بودم که به آقای افشانی رای ندادم و این نشانه دموکراسی بود اما در نهایت از 5 کاندیدا، افشانی به عنوان شهردار تهران انتخاب شد و حتی بنده در جلسه وزارت کشور به ایشان گفتم که به شما رای ندادم اما با تمام توان حمایت خواهم کرد و هیچ‌گونه ابهامی نیز در این زمینه وجود ندارد.

عضو شورای شهر تهران همچنین درخصوص مطالب مطرح شده درباره بازنشستگی افشانی شهردار تهران گفت: در این خصوص هنوز شورای نگهبان نظر خود را اعلام نکرده است و ما باید منتظر نظر شورای نگهبان باشیم.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که چرا آقای مرعشی به جای محسن هاشمی رفسنجانی آن پیمان‌نامه شورا را امضا کرده است گفت: نمی‌دانم شاید یکی از دلایلش این بود که آقای مرعشی به عنوان عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان بود و آن را امضا کردند.

وی دلیل امضای این پیمان‌نامه را تجربه تلخ شورای شهر اول تهران اعلام کرد و گفت : در آن زمان آقایان عبدالله نوری و غرضی و خانم کدیور با شروع انتخابات مجلس از شورا استعفا دادند و در نهایت آقای غرضی رای نیاورد و به مجلس راه پیدا نکرد و ما به دلیل این تجربه تلخ تاکید بر امضای پیمان‌نامه در این دوره کردیم.

الویری گفت: پس از اتفاقات در شورای اول و ترور حجاریان نتیجه این شد که شورای شهر 5 الی 6 نفر از اعضای اصلی خود را از دست بدهد و وارد فاز جدید و اختلافات شدید شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شورای شهر تهران ظرفیت قابل توجهی را دارد گفت: باید از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده کرد و هم اکنون ما لایحه درآمد حاصل از مالیات بر ارزش افزوده را به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده‌ایم.

۱۳۹۷/۵/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...