نسخه چاپی

افزایش تعداد كشته شدگان زلزله اندونزی به 387 نفر

آمار قربانیان و آوارگان زلزله اندونزی همچنان در حال افزایش است و تاكنون به ۳۸۷ نفر رسیده است.

به گزارش نما، مقامات اندونزی روز شنبه اعلام کردند آمار قربانیان زلزله جزیره لومبوک به ۳۸۷ نفر افزایش یافته است. این در حالیست که صد‌ها هزار نفر از مردم آواره در پی وقوع این زلزله هم یک هفته است آب آشامیدنی، دارو و غذا ندارند. تنها یک هفته پس از کشته شدن ۱۷ نفر بر اثر زلزله، یک زلزله ۶.۹ ریشتری ده‌ها هزار خانه، مسجد و مرکز تجاری در لومبوک را تخریب کرد.

یکی از مقامات اندونزی اعلام کرد احتمال افزایش تعداد قربانیان این حادثه وجود دارد، چون هنوز افرادی در زیر آوار خانه‌ها یا گِل ناشی از رانش زمین دفن هستند و جستجو‌ برای یافتن آن‌ها ادامه دارد.

حدود ۳۸۷ هزار نفر مجبور شده اند خانه هایشان را ترک کنند و ۱۳ هزار نفر زخمی شده اند. براساس جدیدترین آمار‌های رسمی، ۳۳۴ نفر در این منطقه کشته شده اند و ۲۰۰ هزار نفر نیز مجبور به ترک خانه هایشان شده اند.

اغلب مردمی که از خانه هایشان آواره شده‌اند در چادر‌هایی در کنار خرابه‌های منازلشان زندگی می‌کنند. برخی هم در پناهگاه‌هایی که برای آواره‌ها آماده شده است، زندگی می‌کنند. اما تعدادی از مردم هنوز هیچ کمکی دریافت نکرده اند و دولت به زمان بیشتری برای رسیدگی به مشکلات ناشی از زلزله نیاز دارد.

۱۳۹۷/۵/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...