نسخه چاپی

رئیس پلیس مرزبانی عراق: تا آخر كنار ایران می مانیم

فرمانده پلیس مرزبانی عراق گفت: همانطور كه ایران در كنار ما ایستادگی كرد ما هم تا آخر در كنار انها ایستادگی خواهیم كرد.

به گزارش نما، فرمانده پلیس مرزبانی عراق گفت: همانطور که ایران در کنار ما ایستادگی کرد ما هم تا آخر در کنار انها ایستادگی خواهیم کرد.

سپبهد حامد عبدالله ابراهیم الحسین در دیدار با رئیس پلیس ایران با اشاره به مشکلات کشور عراق در سال‌های اخیر اظهار کرد: کشور عراق از سال 2014 تا امروز با مشکلات سختی از جمله مقابله با گروه‌های تروریستی همچون داعش مواجه بوده و در این مدت درگیری‌هایی با گروه‌های تروریستی به منظور بازگرداندن امنیت به کشور عراق داشته‌ایم و امروز خدا را شاکریم که توانسته‌ایم بر این گروه‌ها پیروز شده و امنیت را به کشور عراق بازگردانیم.

وی با تقدیر از همکاریهای ایران در طی این مدت گفت: ما از جمهوری اسلامی ایران برای هم مساعدت‌ها و ایستادگی‌اش در حوزه‌های امنیتی و همچنین حضور کارشناسان این کشور در کنارمان تشکر می‌کنیم.

ابراهیم الحسین با اشاره به مرزهای مشترک ایران و عراق و همکاریهای مرزی دو کشور گفت: بیش از 1400 کیلومتر مرز مشترک میان عراق و ایران وجود دارد و ما با نشست‌های متعدد با فرماندهان مرزبانی ایران و مسئولان استانی جمهوری اسلامی اغلب مشکلات را حل کرده‌ایم و تنها مشکلات جزئی باقی مانده است و با توجه به اینکه در درگیری‌های داعش اغلب نیروهای ما منتقل شد ولی خوشبختانه هیچ مشکلی در مرزهای خود با ایران نداشته‌ایم.

فرمانده مرزبانی عراق گفت: امیدواریم بعد از این ثبات بوجود آمده در عراق بتوانیم بیش از پیش برای تقویت خاستگاه‌ها، احداث برجک‌ها، تجهیزات در مرزهای دو کشور تلاش کنیم.

وی با تقدیر مجدد از ایستادگی ایران در برابر تروریست‌ها در کنار مردم عراق گفت: همانطور که ایران در کنار ما ایستادگی کرد ما هم تا آخر در کنار آنها ایستادگی خواهیم کرد.

ابراهیم الحسین در پایان با اشاره به اشتراکات مردم ایران و عراق گفت: در این سال‌ها شاهد بودیم هر چقدر که دشمنان خواستند با تفرقه انداختند روابط مردم ایران و عراق را به هم بزنند موفق نبودند و مردم عراق با آغوش باز از زائران تمام کشورها به خصوص زائران ایرانی استقبال می‌کنند.

۱۳۹۷/۵/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...