نسخه چاپی

حوصله كنیم،آمریكا به التماس می‌افتد

نایب رئیس شورای مركزی حزب موتلفه اسلامی گفت: در حال حاضر این ترامپ و آمریكاست كه نیاز به مذاكره دارد بنابراین اگر كمی حوصله به خرج دهیم، آمریكا در برابر ایران به التماس هم می افتد.

به گزارش نما، اسداله بادامچیان اظهار کرد: مسئله مذاکره یا عدم مذاکره بستگی به شرایط و موارد خاص خودش دارد، بنابراین اصل مذاکره امری نیست که منفی یا مثبت باشد، شرایط زمانی، مکانی و موردی است که این مذاکره را مثبت یا منفی می کند.
وی ادامه داد: در مورد مذاکره با آمریکا، ما این کار را کردیم و به قرارداد هم انجامید و سازمان های
بین المللی هم روی آن صحه گذاشتند، ضمن اینکه به تعهدات مان عمل کردیم ولی آنها به تعهداتشان عمل نکرده و تحریم ها باقی ماند.
وی تصریح کرد: فراموش نکنید که برجام برای عادی کردن روابط بود، اما بعد از پسابرجام نه روابط عادی شد و نه آنها تحریم ها را برداشتند بلکه آمریکا به تحریم ها، شدت هم بخشید. وقتی که این طور است چرا باید دوباره مذاکره کرد.
نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی عنوان کرد: در حال حاضر ترامپ می گوید من می خواهم بدون قید و شرط مذاکره کنم و بعد می گوید ایران باید فلان کار را بکند، خب اگر بی قید و شرط است پس چرا این بحث مطرح می شود، ضمن اینکه، مذاکره قبلی از همراهی و پشتیبانی اروپا و روسیه برخوردار بود و آنها به بادش دادند.
بادامچیان با تاکید بر اینکه ترامپ بدون رعایت هیچ احترامی برای امضای رئیس جمهور قبل خودش، فوری تصمیم به لغو برجام گرفت، اظهار کرد: البته این بحث مطرح است که آمریکا به این مذاکره نیاز دارد زیرا من معتقد نیستم که ایران نیازی به مذاکره داشته باشد، چون مشکلات اقتصادی و تحریم همیشه وجود داشته و در حال حاضر آمریکایی ها بر شدت این تحریم ها افزوده اند و ما با همین روند کشورمان را اداره کرده ایم.
وی بیان کرد: امروز حتی کسانی که نظر مساعدی نسبت به برجام و مذاکره داشتند، فهمیدند که مذاکره فایده ای ندارد. اگر ترامپ واقعا در ادعایش صادق است و می خواهد مذاکره کند باید زمینه مذاکره را مساعد و به اصطلاح فراهم کند.
نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: با جنگ و به قول رئیس جمهور خنجر زدن به دست طرف مقابل که نمی توان مذاکره کرد. آیا می توان با این فرد که خنجر می زند، سر یک میز نشست؟ وی یادآور شد: اگر آمریکایی ها دنبال مذاکره هستند باید بلافاصله همه تحریم های ایران را بردارند و زمینه مساعد را فراهم کرده و بعد بگویند که می خواهیم بدون قید و شرط مذاکره کنیم وگرنه در این شرایط مذاکره هیچ فایده ای که ندارد، مضر هم هست.
وی تصریح کرد: اگر کمی حوصله کنیم، آمریکا به التماس هم می افتد و می گوید بالاخره بیایید سر میز و با ما مذاکره کنید و این نیاز من را برطرف کنید. ما هم هیچ دلیلی وجود ندارد، نیاز کسی را که این همه دشمنی با ایران انجام می دهد و در واقع نیاز دولتی که از کارتر تا به امروز با ایران دشمنی کردند را برطرف کنیم.

۱۳۹۷/۵/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...