نسخه چاپی

دست رد انگلیس به درخواست سفیر آمریكا برای سخت‌گیری در قبال ایران

برخی از مقامات دولت انگلیس به درخواست سفیر آمریكا در لندن برای همراهی آن با واشنگتن در سخت‌گیری در قبال ایران واكنش نشان دادند.

به گزارش نما، پایگاه اینترنتی دیلی تلگراف نوشت درخواست دیروز وودی جانسون، سفیر آمریکا در انگلیس، مبنی بر اینکه لندن باید در مسئله ایران به جای حمایت از مواضع بروکسل، در کنار دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، قرار بگیرد با واکنش منفی برخی از چهره‌های بلندپایه دولت انگلیس روبرو شده و شکاف سیاسی میان این دو متحد سنتی را بیش از پیش عمیق‌تر ساخته است.

به موجب این گزارش، وودی جانسون از انگلیس به عنوان «نزدیکترین متحد» آمریکا خواسته بود تا مواضع خود را در قبال توافق هسته‌ای ایران به طور کامل تغییر دهد و همسایگان اروپایی خود را که هنوز از ادامه تجارت با ایران حمایت می‌کنند رها سازد و با آمریکا در تقویت تحریم‌ها علیه تهران همراه شود. ولی برخی از مقامات ارشد دولت انگلیس شب گذشته به این موضع گیری سفیر آمریکا در لندن واکنش نشان دادند.

یکی از مقامات دولتی انگلیس استراتژی دولت ترامپ را در قبال توافق هسته‌ای ایران، غیرسازنده خواند و گفت: کل هدف توافق هسته‌ای این بود که شرکت‌های بزرگ بتوانند وارد ایران شود که به شدت نیازمند توسعه زیرساختاری است. ولی این کار ترامپ همه چیز را از کنترل خارج می‌کند. من فکر نمی‌کنم انگلیس تمایلی داشته باشد تا در این خرابکاری به آمریکا ملحق شود زیرا با این کار مواضع تندرو‌ها در ایران تقویت می‌شود.

او افزود: ما به خاطر داشتن درک بهتری از جهان به خود می‌بالیم و بر لزوم احتیاط کامل درباره پیامد‌های این اقدامات تاکید می‌ورزیم. این مسیر برای سفری که قصد پیمودن آن را داریم، مناسب نیست.

افزون بر آن یک منبع دیگر در وزارت امور خارجه انگلیس در واکنش به درخواست سفیر آمریکا در لندن گفت: ما همچنان به توافق هسته‌ای ایران پایبند باقی می‌مانیم و آماده مذاکره با دولت آمریکا و کنگره درباره راه‌های همکاری با یکدیگر به منظور برطرف ساختن نگرانی‌های مشترک درباره فعالیت‌های منطقه‌ای ایران هستیم.

۱۳۹۷/۵/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...