نسخه چاپی

سكوت ترامپ درباره تعداد قربانیان توفان پورتوریكو

هافینگتن پست نوشت چرا دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا همچنان از اذعان به تعداد زیاد قربانیان توفان ماریا در پورتوریكو طفره می رود؟

به گزارش نما، یازده ماه از توفان مرگبار ماریا در پورتوریکو می گذرد، توفانی که همه را به لحاظ مالی و جانی گرفتار کرد. تحقیقات جداگانه‌ای که توسط روزنامه نیویورک تایمز، دانشگاه‌های پن استیت و هاروارد انجام شد آمار هزاران نفری از کشته‌شدگان توفان ماریا ارائه می‌دهند.

در حالی که آمار رسمی بر روی همان عدد 64 نفر مانده است اما مسئولان پورتوریکو در گزارشی به کنگره اعلام کردند 1427 مورد مرگ ناشی از این توفان دهشت‌بار ثبت شده است.

جالب آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که ید طولایی در توئیت های پر سر و صدا دارد از ماه نوامبر درباره آمار واقعی کشته شدگان توفان ماریا سکوت کرده و از ماه اکتبر گذشته دیگر هیچ سفری به پورتوریکو نداشته است.

تنها واکنش ترامپ در پورتوریکو به توفان ماریا گفتن این جمله به اهالی پورتوریکو بود که شما خیلی شانس آوردید که این تندباد مانند توفان کاترینا در سال 2005 برایتان فاجعه بار نشد.

توفان کاترینا در سال 2005 جان 1800 نفر را گرفت.

اما سؤال اینجاست که چرا ترامپ از اعلام رسمی آمار کشته شدگان توفان ماریا طفره می رود؟

روز پنج شنبه گذشته خبرنگار هافینگتن پست از هوگن گیدلی، سخنگوی کاخ سفید علت این سکوت رئیس جمهور را پرسید که گیدلی پاسخ داد: فقط یک اعلام رسمی آمار وجود دارد و شمارش واقعی تلفات مربوط به فاجعه توفان ماریا به مسئولان پورتوریکو مربوط می شود. ما از تلاش های فرماندار روسِلو برای حصول اطمینان از تعداد تلفات توفان ماریا حمایت کرده ایم و کل دولت آمریکا بر بازسازی و آمادگی برای فصل کنونی توفان ها تمرکز دارد.

۱۳۹۷/۵/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...