نسخه چاپی

سی ان ان: رژیم حقوقی خزر به زودی مشخص می شود

شبكه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد: به زودی وضعیت حقوقی دریای «كاسپین» (خزر) به عنوان بزرگ ترین دریاچه جهان از سوی كشورهای پیرامونی مشخص خواهد شد.

به گزارش نما، شبکه خبری آمریکایی روز یکشنبه در بخش اعلام فهرست خبری با پرداختن به این موضوع، گزارش داد: پنج کشور پیرامون خزر در ساعات پیش رو وضعیت حقوقی آبی این دریاچه را مشخص خواهند کرد.
سی ان ان افزود: روسیه گفته که رهبران کشورهای ساحلی پس از دو سال مشاجره توافقی را بر سر قلمرو آبی امضا می کنند.
در ادامه گزارش آمده است: دریای خزر در بردارنده تریلیون ها دلار نفت و گاز طبیعی است که نقش مهمی در بازار جهانی دارد.
رئیس جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در پنجمین اجلاس سران کشورهای ساحلی دریای خزر لحظاتی پیش وارد شهر آکتائو قزاقستان شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در بدو ورود به فرودگاه شهر آکتائو مورد استقبال مقامات ارشد قزاقستان قرار گرفت.
وی قرار است تا ساعاتی دیگر با حضور در کاخ دوستی ضمن سخنرانی در پنجمین اجلاس سران کشورهای ساحلی خزر، مواضع و دیدگاه های ایران در باره رژیم حقوقی این دریا را تبیین کند.
امضای بیانیه مشترک و چندین سند مهم و راهبردی همکاری در حوزه خزر توسط مقامات پنج کشور ساحلی، ملاقات دو جانبه با رییس جمهوری قزاقستان و برخی سران شرکت کننده در این اجلاس و بررسی و تعمیق روابط دوجانبه از جمله مهم ترین برنامه های رییس جمهوری در سفر یک روزه به آکتائو است.
چهار اجلاس پیشین سران کشورهای حاشیه دریای خزر به ترتیب در ترکمنستان (عشق آباد - اردیبهشت 1381)، ایران (تهران - مهر 1386) ، جمهوری آذربایجان (باکو - آبان 1389) و روسیه (بندر آستراخان – مهر 1393) برگزار شده است.

۱۳۹۷/۵/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...