نسخه چاپی

به خاطر نجات منطقه به یمن حمله كردیم!

دبیركل شورای همكاری خلیج فارس در نشستی خبری بار دیگر ضمن دفاع از جنایت های عربستان در یمن مدعی شد كه عربستان با حمله به یمن، منطقه خاورمیانه را از خطری بزرگ نجات داده است.

به گزارش نما، «عبداللطیف الزیانی» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در نشستی خبری از ریاض با عنوان «اصول راهکار سیاسی بحران یمن» مدعی شده است که حمله عربستان به یمن با تلاش برای نجات یمن و منطقه خاورمیانه از خطری بزرگ صورت گرفته است که امنیت این منطقه را برهم می زند.

وی در این نشست خبری ضمن دفاع از جنایات عربستان در یمن مدعی شده است که کشته و زخمی شدن هزاران یمنی نتیجه لجبازی انصار الله و اصرار و پافشاری آنها بر تشدید تنش بوده است. این در حالی است که انصارالله یمن بارها برای حل سیاسی بحران یمن پای میز مذاکره رفته اما عربستان و امارات بر ادامه جنگ علیه مردم یمن پافشاری کرده اند.

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس همچنین انصار الله یمن را به هدف قرار دادن شهروندان سعودی و شهرهای مذهبی در این کشور متهم کرده و افزوده که انصار الله حمل و نقل دریایی در آبهای دریای سرخ را تهدید می کند.

الزیانی در ادامه مدعی شد که کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس همواره از امنیت و ثبات و رشد یمن حمایت کرده اند و بار دیگر از تلاش های فرستاده سازمان ملل در پرونده یمن برای حل بحران یمن حمایت می کنند و امیدوارند که گفتگوهای یمنی که قرار است در سپتامبر پیش رو برگزار شود به راهکار سیاسی در یمن منجر شود.

این اظهار نظر دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس بعد از جنایت انکار ناپذیر عربستان در صعده که منجر به مرگ دهها کودک یمنی شد در حالی مطرح می شود که شورای همکاری خلیج فارس به ابزاری برای اعلام و دفاع از سیاست های ریاض در منطقه تبدیل شده است.
منبع: مهر

۱۳۹۷/۵/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...