نسخه چاپی

نباید در چنین شرایطی زیر پای دولت را خالی كرد

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: یكسال قبل انتخاباتی برگزار شد، و رئیس‌جمهور با اكثریت آراء برگزیده شده و می‌باید در چنین شرایطی كه كشور با جنگ اقتصادی روبه‌رو شده، پای كار بایستد و وظایف خودش را با قدرت دنبال كند.

به گزارش نما، حجّت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اظهارات روز گذشته رهبر انقلاب مبنی بر اینکه دولت باید سر کار باشد و کارها را بکند، اظهار داشت: اظهارات مقام معظّم رهبری، حکایت از این می‌کند که ایشان صددرصد به قانون اساسی پایبند هستند و کاملاً به لوازم مردمسالاری دینی ملتزم هستند.

وی ادامه داد: بالاخره یکسال قبل انتخاباتی برگزار شد و رئیس‌جمهور با اکثریت آراء برگزیده شد و می‌باید در چنین شرایطی که کشور با جنگ اقتصادی روبه‌رو شده، پای کار بایستد و وظایف خودش را با قدرت دنبال کند.

مصباحی مقدم با بیان اینکه نباید در چنین شرایطی زیر پای دولت را خالی کرد، اظهار داشت: در این شرایط مجلس و قوه قضائیه هم وظایفی دارند. لازم است رؤسای سه قوه نشست‌های پیاپی بگذارند و نسبت به مشکلات ناشی از تحریم‌هایی که ممکن است در اثر لجبازی‌‌های آمریکا به کشورمان تحمیل بشود، تدبیر کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما شرایط بسیار بدتری را از آغاز پیروزی انقلاب تا کنون پشت سر گذاشته‌ایم و اظهار ناتوانی نکرده‌ایم. دولت‌های وقت هم ابتدا به عنوان دولت‌های شرایط جنگ، کار خود را شروع نکردند، ولی بالاخره با جنگ روبه‌رو شدند و با قاطعیت هم توانستند با همّت و عزم و حمایت ملّت، مشکلات را برطرف کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: اظهارنظرهایی مبنی بر اینکه مجلس منحل بشود یا دولت کنار رود، چیزی جز ایجاد بحران روی بحران نیست، چرا که اگر مجلس منحل شود، مدت‌ها باید در پی شکل‌گیری مجلس دیگری باشیم، زیرا نمی‌توان به طور فوری مجلس تشکیل داد. همچنین، اگر رئیس‌جمهور مستقر کنار برود، تا برگزاری انتخابات، زمان زیادی سپری می‌شود و به راحتی نمی‌توان شرایط را مهار کرد. بنابراین دولت باید بایستد و وظایف خودش را به خوبی انجام دهد.

مصباحی‌مقدم افزود: این موضع رهبر انقلاب، بسیار موضع حکیمانه‌ای بود و همه باید همین را مبنا قرار دهند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه اظهارات روز گذشته رهبر معظّم انقلاب نشان داد که رهبری از چارچوب وظایف مصرح در قانون اساسی خارج نشده‌اند و نمی‌شوند، اظهار داشت: یک انتظار غلطی که شاید در بسیاری از افراد پدید آمده، این است که رهبری فوق قانون اساسی عمل کنند و شخصا ورود کنند و مسئولیت‌های اجرایی را به دست بگیرند.

مصباحی مقدم، القای چنین تصوری را نقشه شوم دشمنان دانست و با بیان اینکه آن‌ها با این کار، آدرس غلط می‌دهند، افزود: بالاخره دولتی مستقر شده است و وظایف اجرایی به عهده دارد که باید با تمام توان، آن‌ها را انجام دهد و انتظاراتی هم که مردم در این شرایط دارند، از دولت باشد، نه تداخل وظایف صورت بگیرد و انگشت‌ها متوجه رهبری باشد؛ در حالی که آن وظایف، جزء حوزه اختیارات مستقیم رهبری نیست، بلکه جزء اختیارات مستقیم دولت و مجلس است.

۱۳۹۷/۵/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...