نسخه چاپی

سفر 6روزه هیات پارلمانی اروپا به تهران

در حالیكه اتحادیه اروپایی در تلاش برای افزایش تحریم‌ها علیه برنامه هسته‌ای ایران است، گروهی از اعضای پارلمان اروپا در نظر دارند هفته آینده به منظور ایجاد رابطه به تهران سفر كرده و با اعضای مجلس ایران دیدار كنند.

به گزارش نما، فارس به نقل از روزنامه آمریکایی واشنگتن‌تایمز نوشت: اعضای چپگرای پارلمان اروپا در حال تلاش و اعمال فشار هستند از ایران بازدید کنند و این درحالی است که اتحادیه اروپا آماده می‌شود تا تحریم‌های شدیدی را علیه ایران به دلیل داشتن برنامه هسته‌ای این کشور تحمیل کند.

یک هیئت اروپایی با هدف ایجاد رابطه به ریاست «تارجه کرونبرگ» یکی از اعضای حزب سبز فنلاند در نظر دارند، شنبه هفته آینده وارد تهران شوند تا در سفر 6 روزه، با اعضای مجلس ایران دیدار کنند.

این هیأت در حالی در نظر دارند به ایران سفر کنند، که قانونگذاران اتحادیه اروپا با آن مخالف هستند و ایران را به نقض حقوق بشر و دنبال کردن برنامه تسلیحاتی هسته‌ای متهم کرده‌اند.

«استروآن استیونسون» یک محافظه‌کار اسکاتلندی و رئیس انجمن پارلمانی دوستان ایران آزاد و از مخالفان سفر این هیئت به ایران است، می‌گوید که آخرین باری که یک هیئت دوستی از پارلمان اروپایی از ایران دیدار کرد، سال 2007 بود.

«آلیو ویدال کوآدراس» معاون رئیس پارلمان اروپا که از مخالفان سفر این هیئت به ایران است، می‌گوید که سفر این هیئت به ایران نمایانگر پیام‌ها متناقضی است زیرا اتحادیه اروپا تحریم‌های شدیدتری را هفته گذشته به ایران تحمیل کرد.

وی تأکید کرد که این سفر به مقامات ایران اعتباربخشی می‌کند اما کرونبرگ در ماه ژوئیه سال جاری میلادی اعلام کرد که قانونگذاران اروپا سفری به ایران ترتیب داده‌اند تا با گروه دوستی پارلمان ایران دیدار کنند و تأکید کرد: این سفر اولین فرصت گفت‌وگو بین دو هیأت را پس از 3 سال به وجود می‌آورد و می‌توان از آن به عنوان یک اقدام در جهت ایجاد رابطه یاد کرد.

۱۳۹۱/۸/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...