نسخه چاپی

خبر وزارت‌خارجه از گفتگوهای ملی سوریه

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه اظهار داشت: به زودی گفت و گوهای ملی سوریه با حضور نمایندگان تمامی آحاد مردم، اقوام، گروه های سیاسی، معارضین و همچنین نمایندگان حكومت در یكی از كشورهای منطقه یا احتمالا تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، ˈحسین امیرعبداللهیانˈ بعدازظهر امروز (دوشنبه) پس از دیدار ˈمیخائیل باگدانوفˈ نماینده ویژه رییس جمهوری روسیه با ˈعلی اکبر صالحیˈ وزیر امور خارجه ایران در جمع خبرنگاران تصریح کرد: به زودی گفت و گوهای ملی سوریه به عنوان فاز دوم پس از گفت و گوهای هفته گذشته و همچنین گفت و گوهایی که دو هفته پیش در سوریه داشتیم، در یکی از کشورهای منطقه یا احتمالا در تهران برگزار خواهد شد.

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه افزود: البته برخی گروه های معارض این مساله را رد کرده اند اما تلاش ها برای متقاعد کردن آنها ادامه دارد.

امیرعبداللهیان گفت و گوهای امروز با معاون وزیر خارجه روسیه را مفید دانست و تاکید کرد: تهران و مسکو قویا از مردم سوریه و طرح اصلاحات آقای بشار اسد حمایت می کنند.

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه ادامه داد: محور گفت و گوهای امروز در مورد تحولات سوریه، لبنان، یمن، بحرین و همچنین موضوع فلسطین بود؛ گفت وگوهایی روشن و دقیق داشتیم و تبادل نظر کردیم.

وی اظهار داشت: معتقدیم پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران که هفته گذشته توسط رییس جمهوری برای آتش بس در سوریه مطرح شد و مورد تایید آقای اخضر ابراهیمی و بسیاری از طرف ها قرار گرفت، اولین و مهمترین گام برای برقراری ثبات و آرامش و جلوگیری از صدور این ناامنی به برخی از کشورهای همسایه است.

وی اضافه کرد: در این چارچوب راه های تضمین هرچه بیشتر ثبات و تداوم این آتش بس را با آقای باگدانوف مورد تاکید قرار دادیم.

۱۳۹۱/۸/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...