نسخه چاپی

تولید 5 درصد از برق كشور توسط گروه برق صبا

مدیر عامل گروه برق و انرژی صبا گفت: میزان برق تولیدی توسط این 5 نیروگاه، با مجموع ظرفیت3500 مگاوات، نزدیك به 5 درصد از كل برق تولیدی كشور است.

به گزارش نما، انوری، مدیر عامل گروه برق و انرژی صبا به عنوان یکی از شرکت های تابعه بنیاد مستضعفان با اشاره به نقش این مجموعه در تولید برق مورد نیاز کشور گفت: هم اکنون این مجموعه بعد از 14 سال فعالیت‌، با دارا بودن تملک 5 نیروگاه و بهره برداری از 7 نیروگاه‌، پرچمدار خصوصی سازی صنعت برق کشور تلقی می‌شود.


وی با بیان اینکه خرمشهر‌، اهواز، چابهار‌، قم و علی‌آباد 5 شهری هستند که نیروگاه های این مجموعه در آن قرار دارند گفت : میزان برق تولیدی توسط این 5 نیروگاه، با مجموع ظرفیت3500 مگاوات، نزدیک به 5 درصد از کل برق تولیدی کشور است. وی با تاکید بر تلاش این مجموعه برای کمک به صنعت برق کشور گفت: اگرچه در این شرایط سخت که کشور با مشکل کمبود برق مواجه است با بی مهری و بی توجهی های وزارت نیرو و شرکت توانیر مواجه بوده ایم، ولی گروه صبا بطور شبانه روزی برای آماده نگاه داشتن تمام ظرفیت نیروگاهی خود در تلاش است تا به دولت و مردم برای تولید بیشتر و کم شدن خاموشی و گذر از بحران فعلی کمک کند.

مدیر عامل گروه برق و انرژی صبا در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص برنامه های آتی این مجموعه گفت: گروه صبا با هدف افزایش ظرفیت موجود و استفاده بهینه از منابع محدود انرژی، پروژه‌های تبدیل نیروگاه‌های گازی خرمشهر، علی‌آباد و چابهار به سیکل ترکیبی و احداث نیروگاه سیکل ترکیبی خرم آباد را در دستور کار قرار داده است. با اجرایی شدن این پروژه ها مجموع 1650 مگاوات به ظرفیت تولید برق گروه اضافه خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه این مجموعه احداث 3 نیروگاه خورشیدی و بادی را در برنامه های خود دارد گفت: براساس پیش بینی های انجام شده‌، در آینده ای نزدیک شاهد احداث نیروگاه های بادی در شهرستان های سراب‌، خواف با ظرفیت مجموع حدود 50 مگاوات و همچنین احداث نیروگاه خورشیدی در منطقه محروم قلعه گنج با ظرفیت 4 مگاوات خواهیم بود.

۱۳۹۷/۵/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...