نسخه چاپی

مذاكره با آمریكایی‌ها مفهمومی ندارد

عضو هیأت رئیسه مجلس با تأكید بر اینكه جنگ آمریكا علیه ایران برای همیشه تاریح پای آنان را از خلیج‌فارس قطع می‌كند، گفت: مفهموم مذاكره برای آمریكا این است كه آنان نقشه‌های خودشان را طراحی می‌كنند و می‌گویند این شرایط باید اتفاق بیفتد و این در واقع مذاكره نیست بلكه به نوعی تحمیل است.

به گزارش نما، اکبر رنجبرزاده نماینده مردم اسدآباد و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات روز گذشته رهبر معظم انقلاب که فرمودند «جنگ نخواهد شد و مذاکره نخواهیم کرد»، اظهار داشت: آمریکایی‌ها مذاکره نمی‌کنند که برای طرف مقابل جایگاهی قائل شوند، مفهموم مذاکره برای آنان این است که آنان تمام مسیر و نقشه راه خودشان را طراحی می‌کنند و بعد می‌گویند این شرایط باید اتفاق بیفتد و چنین چیزی در واقع مذاکره نیست بلکه به نوعی تحمیل است.

وی افزود: اگر مذاکره‌ای هم انجام شود، در منظر مجامع بین‌المللی خیلی راحت خارج می‌شوند و به تعهدات‌شان عمل نمی‌کنند، بنابراین مذاکره با آمریکایی‌ها مفهمومی ندارد، مذاکره برای آنان یعنی یا بُرد صد در صد یا نادیده گرفتن صد در صد طرف مقابل.

این عضو هیأت رئیسه مجلس با اشاره به مسئله جنگ آمریکا علیه ایران، تصریح کرد: همه نقشه‌های آمریکایی‌ها برای حفظ منافع خودشان است، آنها می‌دانند که منافع‌شان در جنگ با جمهوری اسلامی ایران به شدت به خطر می‌افتد، وقتی می‌خواهند به کشوری آسیب برسانند، چندین برابر خودشان دچار آسیب می‌شوند.

رنجبرزاده همچنین گفت: آمریکایی‌ها می‌دانند با راه‌اندازی جنگ علیه ایران برای همیشه پای‌شان از خلیج فارس قطع می‌شود و برای همیشه تاریخ دچار خسران و زیان می‌شوند، ضمن اینکه آن هیمنه و جایگاه و قدرت پوشالی آمریکا برای دنیا روشن می‌شود و به چالش می‌افتند، فلذا جنگی از این بابت اتفاق نمی‌افتد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آنها هم قدرت ایران را آزمودند و هم غیرت ملت ایران را می‌دانند، قبلاً ایرانیان و جمهوری اسلامی ایران آزموده شده و می‌دانند که ایران زیر بار ظلم نمی‌رود و حتماً در مقابل هر گونه زیاده‌خواهی آنان ایستادگی می‌کند، قطعاً ایران آغازکننده جنگ نخواهد بود اما پایان جنگ قطعاً به نفع جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

۱۳۹۷/۵/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...