نسخه چاپی

ادامه رایزنی كردها با دولت سوریه

یك هیات از گروه موسوم به «شورای دموكراتیك سوریه» -وابسته به كُردها- برای دومین بار عازم دمشق شد و طی دو روز گذشته با مسئولان دولتی سوریه دیدار و گفت‌وگو كرد.

به گزارش نما، اعضای این هیات با معاون وزیر مدیریت محلی سوریه و شماری از شخصیتهای اداری و حقوقی در این وزارتخانه برای بررسی مسئله موسوم به «تمرکز زدایی» دیدار کردند.

در حالی که رسانه‌های معارض مدعی شدند که دولت سوریه اعضای این هیات را تهدید به بازداشت کرده و پس از میانجیگری روسیه به شهر «قامشلی» بازگشته‌اند، «حکمت حبیب» عضو هیات رئیسه شورای دموکراتیک سوریه ضمن تکذیب بروز هر گونه مشکل برای این هیات، تأکید کرد که در جریان این دیدار برخی از مسائل مربوط به قانون 107 (درباره مدیریت محلی) را بررسی کردند.

حبیب با بیان ایکه این دیدارها مثبت بوده، تأکید کرد که گفت‌وگو ادامه خواهد داشت تا طرفین در این زمینه به توافقاتی دست یابند.

روزنامه الاخبار لبنان به نقل از منابع دولتی سوریه گزارش داد که همه قوانین از جمله مدیریت محلی قابل بررسی است و هر قانونی که تصویب شد در سراسر سوریه اجرا خواهد شد و این مسئله در جریان سفر نخست کُردها به دمشق به آنان ابلاغ شد.

به گزارش این روزنامه، با وجود تداوم گفت‌وگو بین طرفین، آنچه «خودمختاری» کُردها نامیده می‌شود در هفته جاری در استان الحسکه مدارس دبیرستان را بست و آموزش بر اساس شیوه دولتی در این استان را ممنوع اعلام کرد.

مسئول کُرد: در نشست دمشق مسئله مدیریت محلی بررسی شد

در همین راستا، «ریاض درار» رئیس مشترک شورای دموکراتیک سوریه ضمن تأیید برگزاری این دور از مذاکرات در دمشق اعلام کرد که در جریان آن، مفهوم «مدیریت محلی و امکان مشارکت در آن و چشم انداز مفهوم تمرکز زدایی» بررسی شده است.

درار در گفت‌وگو با روزنامه الوطن سوریه اعلام کرد که «آغاز هر نبردی برای مقابله با تروریسم خواهد بود و ما یک طرف آن خواهیم بود» و پس از حل و فصل مشکلات و مصالحه، گروه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» بخشی از «ارتش سوریه خواهد بود که از مرزهای خود دفاع می‌کند».

یک هیات از شورای دموکراتیک سوریه اواخر ماه گذشته میلادی در دمشق با مسئولان دولتی برای نخستین بار دیدار کرد.

در جریان دیدار مذکور بر سر تشکیل کمیته‌هایی از طرفین برای تداوم نشستها و پیگیری اوضاع و دستیابی به توافق بین آنها درباره مناطقی توافق حاصل شد که در شمال و شمال شرق سوریه در تسلط کردها قرار دارد.

۱۳۹۷/۵/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...