نسخه چاپی

تركیه در تلاش برای تشكیل ائتلاف مقابله با آمریكا

رئیس جمهور تركیه، ضمن متهم كردن آمریكا، گفت واشنگتن با نیرنگ برای آسیب زدن به تركیه تلاش می كند. وی افزود سیاست های خصمانه نمی تواند آنكارا را به زانو درآورد و آن را وادار به دست برداشتن از تصمیم های خود كند.

به گزارش نما، در حالیکه کاهش بی‌سابقه ارزش لیر ترکیه همچنان ادامه دارد، بانک مرکزی ترکیه اعلام کرد قصد دارد همه تدابیر ضروری را برای تضمین ثبات مالی، از طریق تامین نقدینگی لازم بانک ها اتخاذ کند.

عبدالناصر ناصرالدین گزارشگر این شبکه گزارش داد: در چارچوب بحرانی که ناشی از تصمیم های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا علیه ترکیه بود، اردوغان به طور مستقیم واشنگتن را به این توطئه چینی متهم کرد. اما ضمن بیان این که اوضاع لیر بهبود خواهد یافت، تاکید کرد سیاست های خصمانه نمی تواند ترکیه را به زانو درآورد یا آن را به دست برداشتن از تصمیم های خود وادار کند.

اردوغان گفت: «از یک سو، شما متحد ترکیه در ناتو هستید و از سوی دیگر، تلاش می کنید از پشت به شریک راهبردی خود ضربه بزنید. آیا این کار قابل قبول است؟ اقتصاد ترکیه قوی و محکم است و نظام جهانی نمی تواند به دستاوردهایی که با خون خود به دست آورده ایم، آسیب وارد کند.»

گزارشگر این شبکه در ادامه گفت: به نظر می رسد از جمله طرح هایی که آنکارا در راستای آن تلاش می کند، ایجاد ائتلافی جدید است. این همان موضوعی است که اردوغان در نشست سفرای ترکیه در جهان به آن اشاره کرد و گفت ترکیه به شکل روزافزونی در تلاش برای تشکیل ائتلاف های جدید است.

در چارچوب طرح های مقامات ترکیه برای مقابله با اوضاع کنونی این کشور، دفتر دادستانی تحقیقات را درباره افرادی آغاز کرد که در اقداماتی که تهدیدی برای امنیت اقتصادی ترکیه محسوب می شود، دست دارند.

از سوی دیگر، در حالی که به علت تنش های موجود بین ترکیه و آمریکا، ارزش لیر طی روزهای گذشته به سرعت به سطح بی‌سابقه‌ای کاهش یافت، بانک مرکزی ترکیه اعلام کرد درصدد اتخاذ همه تدابیر ضروری برای تضمین ثبات مالی، از طریق تامین نقدینگی لازم بانک ها است.

به نظر می رسد آنکارا قصد دارد با تحریم ها و تلاش های آمریکا برای غرق کردن اقتصاد ترکیه در بازی اعمال فشار واشنگتن علیه برخی کشورهای منطقه مقابله کند.

۱۳۹۷/۵/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...