نسخه چاپی

طنین الله اكبر مسلمانان حامی قدس و فلسطین در مكه

عکس خبري -  طنين الله اکبر مسلمانان حامي قدس و فلسطين در مکه

همایش «قدس» در حالی با حضور مسلمانانی از كشورهای مختلف و به میزبانی ایران در محل بعثه مقام معظم رهبری در مكه مكرمه برگزار شد كه‌ حاضران با ندای الله اكبر و شعارهایی در دفاع از قدس شریف، عملا به پیشواز مراسم برائت از مشركان رفتند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا به مکه مکرمه، در ابتدای این همایش، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در سخنانی با تاکید بر این که یکی از مهمترین مسائل جهان اسلام و شاید مهمترین آن، امروز مساله‌ی قدس است، اظهار کرد: همه‌ی ادیان برای این سرزمین قداست ویژه قائل بوده و این مکان در طول تاریخ همیشه مورد توجه اقوام و ملل بوده است؛ اما متاسفانه اکنون توسط مستکبران و سلطه گران جهانی اشغال شده است.

او همچنین با اشاره به نقش امام خمینی (ره) در کشف توطئه صهیونیزم و امپریالیزم، آن چه را که جمهوری اسلامی ایران به عنوان راه حل موضوع معرفی کرده، کاملا مشخص و قابل دفاع توصیف کرد و افزود: آن‌هایی که از سر سازشکاری به موضوع وارد شدند، هیچ بدست نیاوردند اما در پرتو مقاومت، موفقیت‌های بزرگی رقم خورده است. تنها راه، مقاومت و مبارزه است.

نماینده‌ی ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان آن که به برکت بیداری اسلامی، رژیم صهیونیستی در محاصره قرار گرفته است، ادامه داد: آن چه که حضرت امام خمینی (ره) پیش بینی کرده بودند، یعنی زوال اسراییل، نزدیک است و این امر به دست نیروهای شجاع، جوان و بافضیلت محقق خواهد شد. امیدواریم به زودی شاهد چنین روزی باشیم و برویم در قدس نماز جماعت برپا کنیم و پرچم دولت اسلامی را بر فراز آن به اهتزاز درآوریم.

پس از قاضی عسکر، شیخ خالد ملا از علمای عراق دیگر سخنران برنامه بود که تاکید کرد: ما باید این قضیه را در نزد پژوهشگران به تحقیق و بررسی بگذاریم که حضرت امام خمینی (ره) در قبال این مساله، به عنوان مرجع مسلمانان، مواجهه بسیار خوبی داشتند که آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس معرفی کردند.

او افزود: ظاهر این دعوت، آزادی قدس و در بطن آن، حرکتی برای ایجاد وحدت بین مسلمانان است. امام خمینی (ره) یک فقیه، مرجع و استاد بزرگ بود و می‌دانست اگر مسلمانان در مسائل فقهی نمی‌توانند به یک موضع مشترک برسند، اما در مساله‌ی فلسطین متحد خواهند شد. بی‌شک، این یک الهام خدایی بود.

شیخ سعید قاسم رییس هیات اسلامی فلسطین در لبنان نیز که مدت 15 سال را در زندان‌های رژیم صهیونیستی گذرانده است، در ادامه‌ی همایش، با تشریح جایگاه تاریخی قدس در منظر پیامبر اکرم (ص)، اظهار کرد: زمانی که انقلاب اسلامی ایران پیروز شد، من با جمعی دیگر در زندان‌های اسرائیل بودم. در آن شرایط وقتی می‌خواندیم که حضرت امام (ره) سفارت اسراییل را در تهران تعطیل و سفارت فلسطین را باز کرد، احساس اتحاد جهان اسلام در دل ما نور امید می‌تابید.

او ادامه داد: با این وجود متاسفانه مسلمانان همچنان در موضع ضعف قرار دارند و طرف مقابل هم ثروت انبوهی به هم زده و از حمایت‌های عجیبی در جهان برخوردار است. آن‌ها برای طرح یهودی کردن بیت المقدس حتا حاضرند صدها هزار دلار به صاحب ملکی بدهند که زمین یا خانه‌اش بیش از 10 هزار دلار ارزش ندارد. بر این اساس، ما به پشتیبانی روحی و معنوی شما نیاز داریم.

این عضو هیات اسلامی فلسطین در لبنان، همچنین تصریح کرد: با همه‌ی این اوصاف، نتایج یک تحقیق دانشگاهی معتبر نشان می‌دهد که 30 درصد از یهودیان برای خروج از فلسطین و فرار به اروپا همین الان آمادگی دارند، 30 درصد برای انجام این کار در آینده تمایل دارند و درمجموع کمتر از 20 درصد احساس می‌کردند که باید در فلسطین بمانند. البته هیچکس نمی‌تواند در برابر پیروزی ما بایستد.

حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد موسوی مشاور رییس جمهور و رییس سازمان حج و زیارت سخنران پایانی همایش قدس بود که در سخنرانی خود به دو زبان فارسی و عربی تاکید کرد: حضرت امام (ره) قبل از پیروزی انقلاب و موقعی که برنامه‌ی انقلاب را ترسیم می‌کردند، یکی از مهمترین مسائل مورد توجهشان فلسطین بود و امروز هم رهبر معظم انقلاب تاکید کرده‌اند که مهمترین مساله‌ی ما فلسطین است.

موسوی تصریح کرد: امروز این مساله مهمترین معیار آزمون جهان بشریت، جهان عرب و جهان اسلام است.

وی با اشاره به طرح نیل تا فرات غرب برای رژیم صهیونیستی، گفت: آن‌ها از تحقق نیافتن اهداف و آرزوهایشان خشم دارند و به همین دلیل جرایم مختلف را مرتکب می‌شوند. آن‌ها روز به روز در حال از دست دادن جایگاهشان هستند و مدام رو به زوالند. خون ما بر هر ثروت و قدرتی پیروز خواهد شد و اگر با خدا باشیم، پیروزی و نصرت با ماست.

پایان بخش این همایش، قرائت قطعنامه‌ای در حمایت از آرمان‌های مردم فلسطین و آزادی و اعتلای قدس شریف بود که هر بند آن با فریاد الله اکبر حاضران همراهی می‌شد. در نهایت هم شعارهایی در حمایت از قدس شریف و مبارزان فلسطین در سالن محل برگزاری همایش قدس در بعثه مقام معظم رهبری در مکه مکرمه طنین‌انداز شد.

۱۳۹۱/۸/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...