نسخه چاپی

«زیدان» ؛ سرمربی منچستریونایتد می‌شود؟!

یكی از معتبرترین روزنامه‌های ورزشی دنیا روز گذشته در گزارشی به حضور زین‌الدین زیدان در منچستریونایتد به عنوان سرمربی اشاره كرد.

به گزارش نما، روزنامه اکیپ، حتی جلدش را هم به زیدان اختصاص داد و نوشت از الان تا ابتدای فصل آینده، زیدان هدایت منچستر‌یونایتد را به عهده می‌گیرد. در زیر گزارشی که اکیپ در این مورد نوشته را از نظر می‌گذرانید.

زین‌الدین زیدان، یک مربی فرانسوی، موفق شده به تازگی سه بار پیاپی لیگ قهرمانان اروپا را ببرد. دیدیه دشان، یک مربی فرانسوی، موفق شده به تازگی جام جهانی را ببرد. سرنوشت این دو مربی گهگاهی با هم در ارتباط هم بوده است؛ هر دو با هم در یوونتوس بازی کرده‌اند، هر دو جام جهانی را در کنار هم برده‌اند و هر دو با هم فاتح جام ملت‌های اروپا هم شده‌اند. در نهایت، اما تمایل هر دو یک چیز بود؛ اینکه روزی سرمربی تیم ملی فرانسه شوند. دشان سال ۲۰۱۲ به این خواسته اش رسیده و حالا فقط مانده زین‌الدین زیدان. البته زیزو فعلاً باید صبر کند، چون دشان که قراردادش را تا جام ملت‌های ۲۰۲۰ تمدید کرده بود آن را مجدداً تمدید کرده و تا پایان جام جهانی ۲۰۲۲ ارتقا داده است؛ هرچند که شاید یک ناکامی احتمالی در یورو ۲۰۲۰ شرایط را برای او که قهرمان جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه شده دشوار و جایگاهش در تیم ملی فرانسه را متزلزل کند. اینجاست که پای زین‌الدین زیدان، مربی‌ای که توانست در دو سال و نیم، سه بار رئال‌مادرید را قهرمان اروپا کند به میان می‌آید. او ۳۱ می‌از سمتش در رئال‌مادرید استعفا کرد و حالا هر گزینه‌ای از جمله هدایت تیم ملی فرانسه را در صورت نیاز، پیش رویش می‌بیند. دشان شاید تحت فشار قرار گرفته باشد ولی از قرار معلوم، حواس زیدان، کسی که توپ طلای سال ۱۹۹۸ را برده، پرت جای دیگری است. او کارنامه موفقی در لالیگا به عنوان سرمربی رئال‌مادرید به جا گذاشته و حالا در اندیشه هدایت یک تیم باشگاهی بزرگ دیگر در دنیاست. طبق اطلاعاتی که به دست ما رسیده، بیش از ایتالیا، لیگی که توجه زیدان را معطوف به خودش کرده لیگ برتر انگلیس و تیمی که برای او جذاب است، منچستر‌یونایتد است. حالا از آنجا که زیدان هرگز اعلام نکرده قرار است یک سال کامل را استراحت کند این احتمال وجود دارد که او از همین امروز تا ابتدای شروع فصل آینده، هدایت شیاطین سرخ انگلیس را به عهده بگیرد.

سال سوم، سال کابوس‌وار مورینیو

اینکه زیدان به دنبال هدایت یک تیم بزرگ در انگلیس باشد، کاملاً منطقی است؛ در لالیگا طبیعتاً نمی‌تواند هدایت بارسلونا را به عهده بگیرد. در فرانسه با وجود اینکه رابطه خوبی با قطری‌ها دارد و در راه میزبانی این کشور برای جام جهانی فعالیت کرده ولی سخت است که هدایت پاری‌سن‌ژرمن را به عهده بگیرد. زیزو با وجود اینکه هرگز در مارسی بازی نکرده، طرفدار دو آتیشه این تیم است و بعید است که هدایت دشمن مارسی را به عهده بگیرد. در ایتالیا برای او ساده بود که به هدایت یوونتوس فکر کند ولی ظاهراً میخی که آلگری در این تیم به زمین کوبیده خیلی سفت‌تر از چیزی است که جایگاهش را از دست بدهد. در آلمان هم که بایرن‌مونیخ به همین تازگی هدایتش را به نیکو کواچ سپرده است. در انگلیس، اما شرایط برای زیدان مهیاتر است؛ چلسی تیم دم‌دست‌تری نشان می‌داد ولی حتی قبل از اینکه مائوریتسیو ساری هدایت آبی‌های لندن را به دست بگیرد صحبت از حضور لوران بلان، دیگر مربی فرانسوی فوتبال دنیا بود. پس تنها تیمی که باقی می‌ماند و تا حدودی به دی‌ان‌ای زیدان نزدیک است منچستریونایتد است. باشگاهی که ژوزه مورینیو همین حالا جدال با مسئولانش را شروع کرده و به خوبی می‌داند دو راه بیشتر پیش رویش نیست؛ یا قهرمانی یا در خروج. زمانی که مورینیو و زیدان با هم در رئال‌مادرید مشغول به کار بودند ولی زیزو خاطرات چندان خوبی از آن همکاری کوتاه‌مدت ندارد. منچستریونایتد هم برندی جهانی است که همردیف رئال‌مادرید قرار می‌گیرد؛ تیمی که هنوز بعد از فرگوسن نتوانسته رنگ آرامش به خودش ببیند و شرایط سختی را هم تجربه کرده است. پست سرمربیگری یونایتد فعلاً خالی نیست و شواهدی هم وجود ندارد که تا انتهای فصل خالی شود، چون مورینیو تا سال ۲۰۲۰ قراردادش را تمدید کرده است. ولی این مربی پرتغالی سومین سال حضورش در باشگاه را شروع کرده؛ همان سالی که هر بار در باشگاه دیگری بود با کابوس مواجه شده است.

انگلیس مهد مربیانی که از اسپانیا می‌آیند

از سوی دیگر، انگلیس مهد مربیانی است که در اسپانیا دوران موفقی را سپری کرده‌اند. حتی اگر مربیان شاغل در اسپانیا بی‌کار هم نبوده‌اند، قدرت مالی انگلیسی‌ها همیشه موردی جذاب برای اغوا کردن آن‌هایی است که در اسپانیا مشغول به کار شده‌اند. حتی همین امروز هم ۹ مربی در لیگ برتر انگلیس هستند که سابقه کار کردن در لیگ اسپانیا را دارند: گواردیولا (سیتی)، مورینیو (یونایتد)، پوچتینو (تاتنهام)، امری (آرسنال)، پیگرینی (وستهم)، بنیتس (نیوکاسل)، خاوی گارسیا (واتفورد)، نونوسانتو (ولورهمپتون) و یوکانوویچ (فولام).

حالا زمانش که برسد زیدان مجبور است از مادرید، جایی که خانواده اش از سال ۲۰۰۱ تا الان در آن شهر زندگی می‌کنند، اسباب‌کشی کند. او با پذیرفتن شغل سرمربیگری، پذیرفته که در شهر و کشور‌های دیگری هم زندگی کند.

۱۳۹۷/۵/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...