نسخه چاپی

تكرار ادعای همیشگی آمریكا علیه ایران

سخنگوی وزارت خارجه آمریكا بار دیگر درنشست خبری چهارشنبه شب به تكرار ادعاهای اثبات‌نشده علیه ایران پرداخت.

به گزارش نما، «هیثر ناوئرت»، در کنفرانس خبری چهارشنبه (به وقت آمریکا) بار دیگر با تکرار ادعاهای ثابت‌نشده ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان این ادعا که ایران افراد را به دلیل مطالبه مسالمت‌آمیز حق و حقوقشان زندانی می‌کند، آن را «غیرقابل قبول» خواند.

ژست حمایت وزارت خارجه آمریکا از مردم در حالی است که دولت «دونالد ترامپ» همانند دولت‌های پیشین آمریکا ضدایرانی‌‌ترین و توهین‌آمیزترین سیاست‌ها درباره ملت ایران را دستور کار قرار داده است. ترامپ، ۱۸ اردیبهشت‌ماه به طور یکجانبه با نقض تعهدات آمریکا ذیل توافق هسته‌ای برجام کشورش را از این توافق خارج و تمایلی را برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران در دوره‌های ۹۰ و ۱۸۰ روز امضا کرد.

دولت آمریکا بعد از خروج از برجام کارزاری همه‌جانبه برای اعمال فشار علیه ایران به راه انداخته و در تلاش است کشورهای دیگر را به حمایت از تحریم‌های یکجانبه علیه ملت ایران فرا بخواند. دولت ترامپ به عنوان بخشی از این کارزار، کارگروهی مشترک همراه با رژیم صهیونیستی تشکیل داده که هدف آن تحریک به اغتشاش و ناآرام کردن ایران است. شواهد متعدد همچنین حاکی است حمایت از تجزیه‌طلبی و ناآرام کردن مرزهای ایران در رأس برنامه‌های ضدایرانی کاخ سفید قرار دارد.

۱۳۹۷/۵/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...