نسخه چاپی

درخواست كنندگان مذاكره با آمریكا یا جاهلند یا خائن

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: كسانی كه موضوع مذاكره را در شرایط فعلی كشور مطرح می‌كنند یا تحلیل درستی از اوضاع بین‌الملل و استراتژی آمریكا ندارند، یا خود را به جهالت زده‌اند و یا اینكه خائن هستند و آب به آسیاب دشمن می‌ریزند.

به گزارش نما، محمداسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر بدعهد بودن آمریکا و عدم امکان مذاکره با این کشور اظهارداشت: آمریکا در طول 40 سال پس از پیروزی انقلاب همواره بدعهدی‌های زیادی را نسبت به ما داشته و مردم ما در طول این مدت بارها آمریکا را آزموده‌اند.

وی افزود: در اواخر رژیم سابق آمریکایی‌ها عنوان کردند که ما شاه را از ایران بردیم و می‌خواهیم در ایران دموکراسی حاکم شود اما به صورت مخفیانه یک کودتا را توسط ژنرال هایزر پایه‌ریزی و آن را اجرایی کردند و می‌خواستند از این طریق نگذارند انقلاب به پیروزی برسد و این اولین عکس‌العمل آمریکا نسبت به انقلاب اسلامی و بحث دموکراسی در ایران بود که کارتر در آن زمان آن را مطرح می‌کرد.

نماینده مردم تبریز در مجلس اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب نیز در عین حال که دم از مذاکره می‌زدند اما ما شاهد موضوع دخالت نظامی و البته زمین‌گیر شدن آنها در طبس بودیم و بحث کودتای نوژه را پس از آن طراحی کردند.

سعیدی خاطرنشان کرد: پس از تسخیر لانه جاسوسی و دستگیری جاسوسان آمریکایی در ایران، آمریکا متعهد شد در قبال آزادی جاسوسانش دیگر در امور داخلی ایران دخالت نکند و دیگر اینکه دارایی‌های بلوکه شده ایران را آزاد کند که به هیچ کدام از تعهداتش عمل نکرد و همانطور که گفته شد بحث کودتای نوژه را پس از آن طراحی کرد.

وی افزود: در موضوع دفاع مقدس نیز برژینسکی به صدام چراغ سبز نشان داد تا به ایران حمله کند و کل کشورهای غربی به حمایت و پشتیبانی از صدام پرداختند و در طول 8 سال دفاع مقدس از رژیم صدام حمایت عملی،‌ مالی و تجهیزاتی کردند و سلاح شیمیایی در اختیارش قرار دادند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در همان دوران جنگ تحمیلی در حالی که به حمایت از صدام می‌پرداختند آمریکا رابرت مک فارلین را به ایران فرستاد با این عنوان که ما حاضریم با ایران مذاکره کنیم و در آن زمان که برژینسکی برای مذاکره در ایران به سر می‌برد هواپیماهای آواکس را به کویت فرستاده بودند تا از طریق فرودگاه‌های کویت علیه نیروهای ایران عملیات جاسوسی انجام دهند.

سعیدی خاطرنشان کرد: به هر مقطعی از تاریخ 40 ساله انقلاب که نگاه کنیم شاهد بدقولی‌ها و بدعهدی‌های آمریکا هستیم و به وضوح دیده می‌شود این کشور به هیچ کدام از تعهداتش پایبند نبوده است و هر بار که آمریکایی‌ها موضوع مذاکره را مطرح کردند همزمان تهدیدها و فشارها را نیز افزایش دادند و سیاست چماق و هویج را همزمان با هم پیش می‌بردند.

وی افزود: تاریخ 40 ساله انقلاب مملو از خیانت‌های آمریکا و عدم پایبندی به تعهدات از سوی این کشور است و از سوی دیگر باید به سرنوشت کشورهایی نگاه کرد که به آمریکا اعتماد و با این کشور مذاکره کرده‌اند.

نماینده مردم تبریز در مجلس در پایان گفت: کسانی که موضوع مذاکره را در شرایط فعلی کشور مطرح می‌کنند یا تحلیل درستی از اوضاع بین‌الملل و سیاست‌ها و استراتژی آمریکا ندارند و یا اینکه نسبت به این موضوعات مطلعند و خود را به جهالت زده‌اند و یا اینکه خائن هستند و آب به آسیاب دشمن می‌ریزند.

۱۳۹۷/۵/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...