نسخه چاپی

محجوب: چه كسی بهتر از "كمالی" برای ریاست جمهوری؟

اولین گروهی هستیم كه كاندیدای خود را مطرح كردیم و به همین دلیل اگر گروه‌های اصلاح طلبی دنبال حضور در انتخابات باشند می‌توانند از كاندیداتوری كاندیدای ما حمایت كنند.

به گزارش نما به نقل از عصرایران، خانه کارگر در انتخابات چند سال اخیر حضوری حداقلی داشته و معمولا کاندیداهای محدودش توانسته‌اند به موفقیت هم برسند. با این حال این گروه تصمیم گرفته است تا در یازدهمین انتخاباتی که برای انتخاب رییس جمهوری برگزار می‌شود، حضوری جدی و البته مستقل داشته باشد و بر همین اساس دنبال این هستند تا حسین کمالی را با تجربه سه دوره وزارت در دولتهای ششم، هفتم و هشتم به عنوان کاندیدا وارد عرصه انتخابات کنند.

علیرضا محجوب دبیر کل خانه کارگر با گفتن اینکه «ما اولین گروهی هستیم که کاندیدای خود را مطرح کردیم و به همین دلیل اگر گروه‌های اصلاح طلبی دنبال حضور در انتخابات باشند می‌توانند از کاندیداتوری کاندیدای ما حمایت کنند. واقعا برای اداره دولت چه کسی می‌تواند بهتر از حسین کمالی باشد که بخواهند دنبال چهره‌های دیگر بروند». تاکید می‌کند که به فکر حضور مستقل در انتخابات هستند.

مصاحبه خبرنگار عصر ایران با این نماینده مجلس در زیر می‌آید:

*خانه کارگر چه برنامه ای برای انتخابات دارد، ائتلاف با اصلاحات یا حضوری مستقل؟

ما ستاد تشکیل داده‌ایم و از حالا به طور جدی دنبال این هستیم تا بتوانیم کاندیدایمان را به پاستور برسانیم. خانه کارگر در لایه‌های مختلف جامعه رای دارد و به همین دلیل از حال دنبال حضوری جدی و پر امید در انتخابات یازدهمین دوره دولت هستیم.

*کاندیدایتان هم که آقای حسین کمالی است.

به هر حال آقای کمالی از مدیران کارآمد و خوش نام هستند و به همین دلیل خانه کارگر بر روی کاندیداتوری‌اش تاکید دارد.

*اما شما در جریان انتخابات مجلس گفتید که کمالی رغبتی برای حضور جدی در عرصه ندارد.

خب! ایشان هنوز هم راضی به کاندیداتوری نشده‌اند و ما دنبال این هستیم تا شرایط را برای آمدنش فراهم کنیم. خانه کارگر از همه پتانسیل‌هایش استفاده خواهد کرد تا حسین کمالی به عنوان یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری در انتخابات وارد گود شود.

*اما چندی پیش اعلام شد که کمالی کاندیدای قطعی خانه کارگر است.

آن خبری بود که از سوی دبیر اجرایی ما به رسانه‌ها داده شد اما آقای کمالی فوری تکذیب کردند و گفتند که هنوز چیزی مشخص نیست.

*الان احتمال کاندیدا شدن ایشان چند درصد است؟

در حال حاضر به‌‌ همان اندازه که خانه کارگر اصرار به ورود ایشان دارد، آقای کمالی در حال مقاومت کردن است. البته خانه کارگری‌ها امید زیادی دارند تا بتوانند او را راضی به حضور در انتخابات کنند.

*پس خانه کارگر به حضور مستقل در انتخابات اصرار دارد.

بله، خانه کارگر تشکیلاتی قوی است و به همین دلیل این پتانسیل را در خود می‌بیند که به طور مستقل وارد انتخابات شود.

*فکر می‌کنید رای لازم را برای موفقیت دارید؟

به هر حال لازم نیست که همه در اولین حضور به رای لازم برسند.

*این یعنی نا‌امیدی از موفق شدن؟

اصلا چنین منظوری نداشتم. اگر کاندیداهای متعدد از سلیقه‌های مختلف وارد انتخابات شوند، نماینده ما هم می‌تواند برای حضور در پاستور شانسی برای خود قایل شود. اگر بتوانیم خوب کار کنیم و قشر کارگر را برای حضور در پای صندوق‌های رای آماده کنیم، می‌توانیم شانس بالایی برای موفقیت داشته باشیم.

*خانه کارگر مجموعه‌ای نزدیک به اصلاحات شناخته می‌شود، فکر نمی‌کنید حضور مستقلتان رای‌های اصلاح طلبی را چند پاره می‌کند؟

ببینید! ما اولین گروهی هستیم که کاندیدای خود را مطرح کردیم و به همین دلیل اگر گروه‌های اصلاح طلبی دنبال حضور در انتخابات باشند می‌توانند از کاندیداتوری کاندیدای ما حمایت کنند.
واقعا برای اداره دولت چه کسی می‌تواند بهتر از حسین کمالی باشد که بخواهند دنبال چهره‌های دیگر بروند؟

*احتمال دارد که با گروه‌های اصلاح طلب رایزنی‌هایی انجام بدهید؟

قبل از این باید رضایت قطعی آقای کمالی را به دست آوریم.

*اگر قرار بر نیامدن کمالی باشد، احتمال کاندیداتوری شما چقدر است؟

من؟! من به چیزی فرا‌تر از مجلس تا حالا فکر نکرده‌ام.

۱۳۹۱/۸/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...