نسخه چاپی

حاتم‌بخشی میلیونی وزیر از جیب بیت‌المال

نماینده تهران در مجلس گفت: من هم می‌توانم میلیون‌ها جوان بیكار به وزیر ورزش نشان ‌دهم كه احساساتشان را در زمینه مشكلات اقتصادی و بیكاری مطرح می‌كنند؛ بعد ببینیم كه وزیر محترم در مقابل این احساسات چه قدر خضوع و خشوع می‌كند.

به گزارش نما، زهره طبیب‌زاده در گفت‌وگو با فارس با اشاره به پرداخت پاداش ۲۰ میلیون تومانی به بازیکنان تیم ملی فوتبال پس از پیروزی بر تیم کره جنوبی اظهار داشت: در حال حاضر بازیکنان تیم ملی، عمدتاً از تیم‌های مطرح انتخاب می‌شوند و هر کدام نیز قراردادهای میلیونی و بعضا میلیاردی دارند.

وی افزود: متأسفانه سقف قراردادهای این بازیکنان صوری است و این مسئله را مسئولان ورزشی نیز بارها در مصاحبه‌هایشان مطرح کرده‌اند و همه می‌دانند که هزینه‌های میلیونی، به ویژه برای بازیکنان فوتبال صرف می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: اینکه در یک مسابقه عادی که هیچ ویژگی خاصی هم نداشته و تنها در دقایق آخر بازیکنان یک گل می‌زنند و برنده می‌شوند، آیا قابل توجیهی است که آقای وزیر ورزش از روی احساسات به رختکن بازیکنان برود و وعده پرداخت هدیه ۲۰ میلیون تومانی را به تک تک اعضای تیم ملی بدهد.

طبیب‌زاده تصریح کرد: عرض بنده این است که اگر وزیر محترم ورزش بخواهد این رویه را باب کند، در واقع افراد را توقعی کرده و وی باید این انتظار را داشته باشد که با برگزاری هر مسابقه یک تشویق خاص در نظر گرفته شود.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: بازیکنی که بر اساس قرارداد خود برای کشورش بازی و حقوق دریافت می‌کند، آیا باید چند مرتبه هدیه پرداخت شود.

وی اضافه کرد: در شرایطی ممکن است آقایان اعلام کنند که همه کشورها این مبالغ را پرداخت می‌کنند، ولی چرا این مبالغ فقط باید به بازیکنان فوتبال پرداخت شود و آیا ما هم باید عمل نادرست آنها را انجام دهیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان داشت: شما فکر می‌کنید که فوتبال ما در آسیا چه وضعیتی دارد، در حالی که وضعیت والیبال و بسکتبال ما در حال حاضر خیلی بهتر از فوتبال است، آیا امکاناتی که امروز در اختیار فوتبالیست‌ها قرار می‌گیرد عینا در اختیار والیبالیست و بسکتبالیست‌های کشور نیز قرار می‌گیرد.

طبیب‌زاده در ادامه گفت: اگر وزیر محترم ورزش اعلام می‌کند که من برای احساسات ۱۰۰ هزار جوان علاقمند به ورزش این کار را انجام دادم، من میلیون‌ها جوان بیکار را به وی نشان می‌دهم که احساساتشان را در زمینه مشکلات اقتصادی و بیکاری خود با تمام وجود و در مقابل وی مطرح و از خود احساسات نشان دهند و بعد ببینیم که وزیر محترم در مقابل این احساسات چه قدر خضوع و خشوع می‌کنند.

نماینده تهران در خانه ملت افزود: بازیکنان تیم ملی ایران کاری غیر از وظیفه و قرارداد طبیعی خود انجام نداده‌اند و اگر قرار باشد برای هر پیروزی مسئولان به این صورت تحت تاثیر احساسات خود تصمیم‌گیری کنند، تبعیض در ورزش را به شکل فزاینده‌ای تشدید کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بسیاری از ورزشکاران حتی یک پیست استاندارد برای مسابقات خود ندارند، خاطرنشان کرد: اینگونه حاتم‌بخشی از بیت‌المال برای بازیکنان یک رشته خاص و به بهانه خوشحالی ۱۰۰ هزار نفر، اصلاً قابل قبول نیست و هر دلیلی هم که وزیر ورزش مطرح کند، قابل توجیه نیست.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: خواهش بنده به عنوان یک نماینده این است که وزیر ورزش به جای احساساتی شدن، به ایجاد یک استادیوم یا سالن ورزشی برای ورزش همگانی محلات فقیر و محروم کشور بپردازد که صدها هزار نفر از بچه‌های آن استان خوشحال و بتوانند ورزش کنند تا در آینده دچار پوکی استخوان نشوند.

طبیب‌زاده با بیان اینکه جامعه باید بر اساس عقل اداره شود نه احساسات تصریح کرد: وزیر ورزش باید معقولانه وعده امتیازات و تشویق‌ها را بر اساس اصول و روال درست بدهد، پس اگر یک مسابقه بسیار تعیین کننده بود و وی تحت تأثیر قرار می‌گرفت، چه قول دیگری می‌داد.

وی با بیان اینکه متأسفانه شنیده شده که وزیر وزرش مطرح کرده‌ است که تذکرات نمایندگان مجلس را جدی نمی‌گیرد، اضافه کرد: وزیر ورزش این مطلب را در مصاحبه‌ای مطرح کرده‌ است و من نیز به معاون پارلمانی وی عرض کردم که بنده در تذکراتی که به مسئولان اجرایی کشور می‌دهم خیلی هم جدی هستم و ممکن است آقای عباسی با برخی از نمایندگان شوخی داشته باشد ولی من اصلا با هیچ کسی شوخی ندارم و وقت مجلس را برای گفتن شوخی با مسئولان تلف نمی‌کنم.

نماینده مردم تهران در مجلس در پایان متذکر شد: اگر آقای وزیر این حرف را نزده‌ است و آن را تکذیب کند که هیچ، اما اگر تکذیب نکند بنده قطعاً در قبال عملکرد وی و فرمایشی که گفته‌ است در مجلس عکس‌العمل نشان خواهم داد.

۱۳۹۱/۸/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...