نسخه چاپی

عامل بیكاری تولیدكنندگان پوشاك

رئیس اتحادیه تولیدكنندگان و فروشندگان پوشاك گفت:نخ و پنبه بعنوان ماده اولیه تولید پوشاك در گمرك مانده و تولیدكنندگان را به مرز تعطیلی رسانده است.

به گزارش نما، ابوالقاسم آقا حسین شیرازی رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک درباره علت رکود بازار پوشاک اظهار کرد: در حال حاضر مواد اولیه مثل نخ، پارچه و سایر ملزومات تکمیل کننده لباس در دسترس تولیدکنندگان نیست.

وی افزود: میزان عمده ای از پنبه و نخ وارداتی است همچنین پارچه که ماده اصلی تولید پوشاک محسوب می شود در گمرک ها مانده و به دست تولیدکنندگان نرسیده است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک به نوسانات ارزی در ماه های اخیر اشاره کرد و افزود: نوسانات ارزی، افزایش قیمت سایر کالاها را به دنبال داشته است این در حالی است که قیمت پوشاک تغییری نکرده است و از عوامل دیگر رکود در بازار پوشاک به شمار می رود.

شیرازی با تاکید بر استقبال مردم و مسئولان از کمپین های ایجاد شده توسط اتحادیه در سال حمایت از کالای ایرانی گفت: مردم از برپایی فروشگاه های عرضه کننده کالای ایرانی استقبال خوبی کردند اما در حال حاضر تولید کنندگان ملی به دلیل فقدان مواد اولیه با مشکلات عرضه رو به رو شده اند.

وی عدم دسترسی به پارچه های وارداتی را عامل بیکاری کارگران و تعطیلی تولیدی ها دانست و تشریح کرد: افزایش قیمت غیر منطقی پارچه و وجود افرادی که در ابتدا هزینه پارچه ها را دریافت و چند ماه بعد پارچه را به تولید کننده تحویل می دهند موجب رکود بازار می شود.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک ؛پرداخت مالیات و 30 درصد حق بیمه و عوارض شهرداری ها را از مشکلات فعالان این صنف دانست و بیان کرد: دولت می تواند با کاهش انواع مالیات ها و حق بیمه ها به چرخه تولید پوشاک کمک کند.

شیرازی ادامه داد: دولت با آزاد کردن پارچه که مواد اولیه پوشاک است ، می تواند از گران فروشی ها و احتکار جلوگیری کرده و پس از گذراندن شرایط جنگ اقتصادی سیاست های خود را به کار گیرد.

وی تبلیغات محیطی و افزایش کیفیت پوشاک را عامل اعتماد مردم برای خرید تولیدات داخلی برشمرد و اظهار کرد: شبکه ایران کالا و کارگروه مد و لباس در حال تلاش برای پیشرفت این صنف هستند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک با اشاره به وجود نواقصی در تولید پوشاک خواستار اعتماد مردم برای خرید پوشاک ایرانی شد و تصریح کرد:در صورت حمایت مردم ،تولیدات ما به لحاظ طرح، رنگ، مدل و دوخت قابلیت رقابت با سایر کشور ها را پیدا خواهد کرد.

۱۳۹۷/۵/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...