نسخه چاپی

فال نیك حامی هاشمی برای احمدی نژاد

صادق زیباكلام نامه نگاری احمدی نژاد برای بازدید از زندان اوین را دیرهنگام دانست اما گفت: باید این موضوع را به فال نیك گرفت. وی درباره این سوال «فرارو» كه انگیزه محمود احمدی نژاد درباره بازدید از زندان اوین چیست؟

به گزارش نما، صادق زيباكلام نامه نگاري احمدي نژاد براي بازديد از زندان اوين را ديرهنگام دانست اما گفت: بايد اين موضوع را به فال نيك گرفت. وي درباره اين سوال كه انگيزه محمود احمدي نژاد درباره بازديد از زندان اوين چيست؟ چرا وي در طول هفت سال اخير خواستار بازديد از اوين نشده بود؟ گفت: «به اين سوال مي توان يك پاسخ كوتاه و يك پاسخ بلند داد. پاسخ كوتاه اين است كه ظرف هفت سال گذشته يكي از نزديكان و دستياران ارشد آقاي احمدي نژاد در زندان اوين نبود كه احمدي نژاد مجبور شود براي ديدار با وي به زندان اوين برود.»


وي ادامه داد: «اما پاسخ بلند به اين سوال اين است كه مي توان اميدوار بود كه آقاي احمدي نژاد دچار يك نوع تحول فكري، سياسي و اجتماعي شده، متوجه اوين هم شده است، لذا نفس اينكه آقاي احمدي نژاد متوجه اين موضوع شدند، در عين آنكه ديرهنگام است؛ اما باز هم به نظر من بايد آن را به فال نيك گرفت.»


زيباكلام در پاسخ به اين سوال كه آيا رفتار تبعيض آميز احمدي نژاد درباره جوانفكر نسبت به ديگر زندانيان، مغاير با شعارهاي عدالت خواهانه ايشان نيست؟، گفت: «بله. درست است. اين سوال را مي توان از آقاي احمدي نژاد پرسيد. اينكه چرا ايشان در قبال ديگر زندانيان سعي نكرد به ملاقات آنها برود.»


به گزارش کیهان وي با بيان اينكه اگر جوانفكر جرمي مرتكب شده پس اساساً بازديد احمدي نژاد از زندان خيلي معنا و مفهومي ندارد، مدعي شد جوانفكر زنداني سياسي است!


وي خاطر نشان كرد: «واكنش آقاي احمدي نژاد به بازداشت آقاي جوانفكر گوياي آن است كه به هر حال مصلحت نظام و آنچه كه مي طلبد به جاي خود، ولي آنچه كه آقاي احمدي نژاد بيشتر بر آن تاكيد دارند، حمايت از يك همراه و همكار و حمايت از كسي است كه ظرف هفت سال گذشته يكي از صديق ترين و باوفاترين افراد نسبت به آقاي احمدي نژاد بوده است.»


زيباكلام كه از حاميان هاشمي رفسنجاني است پس از بهره برداري از اقدام اخير احمدي نژاد به نفع عناصر بازداشتي اصلاح طلب، به مقايسه اقدام احمدي نژاد با هاشمي رفسنجاني پرداخت و سكوت هاشمي در قبال بازداشت فائزه و مهدي هاشمي را نشانه سعه صدر و اهميت دادن به مصالح نظام دانست.

بازداشت فائزه و مهدي هاشمي به خاطر همراهي با فتنه گران در حوادث چند سال اخير صورت گرفته است، موضوعي كه از سوي زيباكلام مسكوت گذاشته است.


وي پيش از اين هم در مصاحبه با سايت روزنامه ايران، مخالفت احمدي نژاد با روزنامه متخلف شرق را، شجاعانه و شايسته تمجيد دانسته و گفته بود: اين اقدام آقاي احمدي نژاد واقعاً اصلاح طلبانه و خوب بود. از رئيس جمهور انتظار داريم چند گام ديگر هم بردارد.


وي در مصاحبه با سايت عصر ايران نيز گفته بود: تقابل احمدي نژاد و اصولگرايان در مجموع به اصولگرايان ضربه جدي مي زند و باعث تضعيف آنان خواهد شد و اصلاح طلبان مي توانند از اين شكاف و اختلاف استفاده كنند.

زيباكلام درباره اظهار تأسف احمدي نژاد نسبت به توقيف روزنامه شرق و موضع وزير ارشاد گفته بود: به نظر من اين موضعگيري كمي نبود. اين موضع گيري چيزي است كه آدم از يك رئيس جمهور اصلاح طلب انتظار دارد. موضع گيري هاي احمدي نژاد در قبال حل و فصل روابط ايران و آمريكا هم تقريبا عين موضع آقاي هاشمي بود. براي من ابراز اين نظرات از سوي احمدي نژاد مهم است.


زيباكلام دو هفته پيش گفته بود: من به عنوان يك اصلاح طلب اين واقعيت را مي بينم كه يك فرد سياسي منصب دار مواضعي مترقي اتخاذ مي كند. ممكن است آقاي احمدي نژاد در سخنراني بعدي اش به قوه قضائيه بگويد پرونده كوي دانشگاه كه آن طور به خاك و خون كشيده شد به كجا رسيد؟ و يا پرونده كهريزك چه شد؟ اگر احمدي نژاد چنين حرفهايي بزند من علي القاعده بايد از او حمايت كنم. اما مشكل من اين است كه اين حرف را كسي مي زند كه عامل كهريزك را به عنوان رئيس سازمان تامين اجتماعي منصوب كرده است.

به همين دليل است كه من فكر مي كنم موضع گيري هاي جديد احمدي نژاد ما و اصلاح طلبان را دچار نوعي پارادوكس مي كند. اگر او با همين روند پيش بيايد ما تا كجا مي توانيم بگوييم احمدي نژاد به اين حرفها اعتقادي ندارد و فقط چون با اصولگرايان درافتاده است چنين حرفهايي مي زند؟ من همچنان احمدي نژاد را يكي از بزرگترين موانع دموكراسي در ايران مي دانم. من حتي اگر ناطق نوري در انتخابات كانديدا شود از ناطق حمايت مي كنم و همچنان به احمدي نژاد بي اعتماد هستم.

۱۳۹۱/۸/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...