نسخه چاپی

كوثری در گفتگو با نما:

80 درصد مشكلات اقتصادی كشور به دلیل بی تدبیری مسئولین است

عکس خبري - 80 درصد مشکلات اقتصادي کشور به دليل بي تدبيري مسئولين است

عضو سابق كمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام اخیر آمریكا در رونمایی از «گروه اقدام ایران » علیه كشورمان ارائه طرحی جدید علیه جمهوری اسلامی ایران نیست كه بخواهیم توجه خاصی به آن كنیم، این اقدامات در تشابه كامل با عملكرد سیاستمداران سابق آمریكاست كه ما در خنثی سازی آنها همواره موفق بوده ایم.

اسماعیل کوثری نماینده ادوار مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مواضع اخیر آمریکایی ها مبنی بر رو نمایی از «گروه اقدام ایران»، گفت: این اقدامات، ارائه طرح های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران نیست که بخواهیم توجه خاصی به آنها کنیم، این اقدامات در تشابه کامل با اقدامات سیاستمداران سابق آمریکاست که ما در خنثی سازی انها همواره موفق عمل کرده ایم.
وی عنوان نمود: در 40 سال گذشته امثال این اقدامات را از سوی آمریکا علیه کشورمان بسیار دیده ایم که خواسته اند به کشور و مردم با تحریم های متعدد به شکل ها و اسم های مختلف فشار وارد کنند لیکن باید بگوییم آمریکا تا حالا نتوانسته هیچ غلطی کند و بعد این هم هیچ کاری نمی تواند بکند.
وی با اشاره به شروع محاصره اقتصادی کشورمان از سوی آمریکا از زمان ریاست جمهوری کارتر، ابراز نمود: پس از حادثه طبس و اقدام به حمله رسمی آمریکا در سال 59 در جریان این حادثه که با شکست سنگین مواجه شدند در دوره جیمی کارتر بحث تحریم جمهوری اسلامی ایران با نام محاصره اقتصادی کلید خورد.
کوثری با بیان اینکه آمریکایی ها طرح های متعدد و مختلفی را علیه کشورمان در تمام این سالها به اجرا در آوردند که هر کدام به انحای مختلف با شکست روبرو شد، بیان نمود: ما این تهدیدها را نه تنها خنثی کرده بلکه از این اعمال فشارها به عنوان یک فرصت برای جهش کشور و رسیدن به پیشرفت های چشمگیر استفاده نمودیم و با تکیه بر توان داخلی اکنون توانسته ایم بسیاری از نیازهایمان را تامین کنیم و قریب به 40 سال را با موفقیت پشت سر بگذاریم.
وی با بیان اینکه به نظر می رسد سیاستمداران کنونی آمریکا اطلاع چندانی از سوابق و اقدامات شکست خورده سیاستمداران قبلی این کشور ندارند، گفت: ما به اینها توصیه می کنیم مطالعه ای درعملکرد و تاریخ گذشته کشورشان در رابطه با اقدامات و رفتارهایشان با جمهوری اسلامی ایران داشته باشند.
وی افزود: این آقایان که تازه در مسند امور آمریکا قرار گرفتند به اشتباه فکر می کنند چون اینها تازه آمده اند قبلی ها هیچ کاری نکردند و اینها می آیند و به گمان خود طرح های جدیدی علیه جمهوری اسلامی ایران ارائه می کنند در حالی که تمام کارهایشان از جمله همین طرح تشکیل گروه اقدام ایران که مطرح می کنند مثل کار قبلی هاست.
سردار کوثری با بیان اثر گذاری ناچیز تحریم و فشارهای اقتصادی بیگانگان علیه کشورمان در بروز مشکلات اقتصادی، اذعان نمود: 80 درصد مشکلات اقتصادی بوجود آمده در کشور ناشی از بی تدبیری مسولین است که انتظار داریم با گوش سپردن به رهنمودهای رهبری مسیر صحیح را برگزیده و امور را با درایت و جدیت سامان بخشند تا بتوانیم از این مرحله هم با رفع مشکلات موجود به سهولت بگذریم.

۱۳۹۷/۵/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...