نسخه چاپی

جبهه مقاومت معادلات منطقه را تعیین می‌كند

معاون دبیركل حزب‌الله لبنان تأكید كرد مقاومت در بالاترین سطح آمادگی قرار داد و اكنون «مقاومت» است كه معادلات منطقه را تعیین می‌كند.

به گزارش نما، «شیخ نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسمی که به مناسبت پیروزی در جنگ 33 روزه در شهر «الطیری» واقع در جنوب لبنان برگزار شد، اعلام کرد پس از آنکه مجاهدان مقاومت اسلامی، «اسرائیل» را از لبنان اخراج کردند مسیر را برای دیگر گروه‌های مقاومت در منطقه برای مقابله با تروریسم تکفیری در لبنان، سوریه و عراق باز کرد.

بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، شیخ قاسم ادامه داد پیروزی در جنگ 33 روزه ( ۱۲ ژوئیه تا ۱۴ اوت ۲۰۰۶ /۲۱ تیر تا ۲۳ مرداد ۱۳۸۵) منجر به ثبات امنیتی و سیاسی برای لبنان و احترام به این کشور در سطح جهان شد، لبنان قوی فعلی دیگر اجازه اجرایی شدن توطئه‌ها به حساب این کشور و اشغالگری حتی در ابعاد کوچک را نمی‌پذیرد.

وی ضمن تأکید بر مثلث «ملت، ارتش و مقاومت» افزود: تل‌آویو دیگر قادر به انجام معادلات خود درباره لبنان نخواهد بود، این ما هستیم که معادلاتمان را در لبنان می‌سازیم، بر معادلات منطقه تأثیر می‌گذاریم؛ ملت‌های منطقه، آینده و حاکمیتشان را خواهند ساخت.

شیخ قاسم در ادامه تصریح کرد: اسرائیل دیگر نمی‌تواند به هر نحوی که می‌خواهد با ما و نسل آینده رفتار کند و همه اینها از برکات مقاومت است. مقاومت دیگر (مانند) مردی نیست که در میدان می‌جنگد بلکه شامل مرد، زن، سالمند، کودک و تمام کسانی است که در جامعه مقاومت زندگی می‌کنند و زمانی که در این محیط باشیم اسرائیل نمی‌تواند نه در زمان فعلی و نه در آینده کار انجام دهد.

معاون دبیرکل حزب‌الله سپس گفت «شورای وزارتی کابینه رژیم صهیونیستی» حدود یک ماه پیش جلسه‌ای داشت که فرماندهان دستگاه‌های امنیتی طی آن تبعات احتمالی جنگ علیه لبنان را بررسی کردند، به جای اینکه گزارش‌ها بر میزان خسارت‌های ناشی از اشغال لبنان متمرکز باشد بر ویرانی‌ها و مشکلاتی که برای رژیم صهیونیستی رخ خواهد داد، متمرکز بود و اعلام شد باید هزاران شهرک‌نشین به مناطق امن‌تر منتقل شوند و تمام شهرها و روستاهای فلسطین اشغالی، مراکز استراتژیک به علاوه سکوهای نفت و گاز در تیررس موشک‌های مقاومت خواهند بود.

نعیم قاسم ادامه داد: در نهایت به این نتیجه رسیدند که جنگ علیه لبنان را آغاز نکنند مگر زمانی که شرایط آن فراهم باشد. اما به آنها اعلام می‌کنیم شرایط تجاوز به لبنان هیچ زمانی فراهم نخواهد شد زیرا مقاومت در بالاترین سطح آمادگی خود قرار دارد. همانگونه که در جنگ ژوئیه 2006 پیروز شدیم به خواست خدا در هر مقابله احتمالی آینده نیز پیروز خواهیم شد.

وی تصریح کرد: عملکرد و رفتار مقاومت در لبنان عالی و بی‌نظیر است، در بسیاری از موارد برخی به ما می‌گویند شما بر اسرائیل پیروز شدید و (به خاطر این موضوع) باید در مقایسه با بسیاری از طرف‌ها، سهم بیشتری در دولت لبنان داشته باشید. ما همیشه به این اطراف می‌گوییم در ترکیب دولت لبنان بر اساس قوانین رفتار خواهیم کرد؛ انتخاباتی برگزار شده و ما سهمیه‌های وزارتی خود را بر اساس تقسیمات موجود خواهیم گرفت.

شیخ قاسم گفت: ما نمی‌پذیریم که امتیازات خاصی نسبت به دیگران داشته باشیم اما سلاح و مقاومت ما جایگاه ویژه خودش را دارد؛ ما به خاطر جایگاه و منصب نمی‌جنگیم بلکه مبارزه ما برای «حق و بازپس‌گرفتن خاک» و جایزه ما پیروز شدن است، در دولت نیز بر اساس قواعد و اصول رفتار می‌کنیم.

وی در پایان تأکید کرد همه باید بدانند که مقاومت از لبنان محافظت کرد و به نمونه‌ای برای مقاومت در سطح منطقه تبدیل شد.

۱۳۹۷/۵/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...