نسخه چاپی

اختصاصی نما:

فرودگاه تفلیس؛ عرصه سیاسی بازی بر ضد حجاب

عکس خبري -فرودگاه تفليس؛ عرصه سياست بازي بر ضد حجاب

این بار نخست نیست كه اتفاق تلخ تفلیس روی داده است و تقریبا با دیپلماسی منفعل اسباب روی دادن آن دوباره مهیا شده است و ممكن است مجددا با عدم پیگیری های لازم از سوی نهادهای ذی ربط و كسانی كه تولی گری این مقوله را عهده دار هستند و حتی معاونت زنان ریاست جمهور، دستیار ویژه او در حقوق شهروندی و... باز هم منتظر تكرار این رویداد باشیم

رضوانه باهری- کافی است هشتگ کشف حجاب را در شبکه های اجتماعی جستجو کنیم؛ سیلی از تصاویر، کپشن ها و مطالب مرتبط با کشف حجاب در شبکه های اجتماعی و در اعتراض به قانون حجاب در ایران مشاهده می شود و یادآور نوعی جیغ بنفش است که بیهوده برای شانتاژ رسانه ای کشیده میشود اما کافی است کشف حجاب از جنسی دیگر روی دهد.
به طور مثال تا پیش از این هتک حرمت به پوشش زنان ایرانی در فرودگاه های برخی از کشورها ملاحظه می شد اما سکوت معنادار جریاناتی که در پی ایجاد ناآرامی های مدنی هستند در قبال این موضوعات شدن سیاسی بودن ماجراهای مرتبط با حجاب و عفاف را نشان می دهد.
چناچه در هفته گذشته حادثه ای مشابه در فرودگاه تفلیس اتفاق افتاد و این سکوت ممتد همچنان نسبت به این موضوع ادامه دارد در همین زمینه حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر اصفهان در مجلس شورای اسلامی،گفت: روز سه شنبه پیش از پرواز شماره ۷۲۲۴ ساعت ۷:۴۵تفلیس به اصفهان، مأموران این فرودگاه اقدام به هتک حرمت زنان مسافر ایرانی کردند که با این پرواز عازم ایران بودند. وی افزود: مأموران فرودگاه تفلیس پیش از سوار شدن مسافران به هواپیما، مسافران زن ایرانی را مجبور کردند تا روسری، شال و مانتوی خود را درآورند و با این حالت و در جلوی دید دیگران از داخل گیت رد و بعد سوار هواپیما شوند. نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این اقدام مأموران تفلیس در قبال زنان ایرانی در حالی است که مسافران زن دیگر کشورها بدون این که مورد مزاحمت آن ها برای بیرون آوردن لباس قرار گیرند، سوار هواپیما شدند. حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: وزارت امور خارجه با جدیت این موضوع را پیگیری کند و از دولت گرجستان در این باره توضیح بخواهد. وی در پایان گفت: لازم است تا کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز به این موضوع ورود و با جدیت رسیدگی کند.
نکته قابل توجه این است که این بار نخست نیست که اتفاق تلخ تفلیس روی داده است و تقریبا با دیپلماسی منفعل اسباب روی دادن آن دوباره مهیا شده است و ممکن است مجددا با عدم پیگیری های لازم از سوی نهادهای ذی ربط و کسانی که تولی گری این مقوله را عهده دار هستند و حتی معاونت زنان ریاست جمهور، دستیار ویژه او در حقوق شهروندی و... باز هم منتظر تکرار این رویداد باشیم، رویدادی که کمی با پرهیز از سیاست زدگی و سیاسی کاری می توان نسبت به آن اقدامی دیپلماتیک نمود.

۱۳۹۷/۵/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...