نسخه چاپی

اختصاصی نما:

فرار رو به جلوی وزیر ورزش و جوانان

عکس خبري - فرار رو به جلوي وزير ورزش و جوانان

هفته سوم لیگ فوتبال باشگاه های برتر ایران درحالی با برگزاری دیدارهایی درشهرهای مختلف به پایان رسید كه به دوراز نتایج كسب شده شاهد رخدادهایی غم بار و تاسف آور در دو دیدار در شهرهای اهواز و تهران بودیم

خسروکفیلی- هفته سوم لیگ فوتبال باشگاه های برتر ایران درحالی با برگزاری دیدارهایی درشهرهای مختلف به پایان رسید که به دوراز نتایج کسب شده شاهد رخدادهایی غم بار و تاسف آور در دو دیدار در شهرهای اهواز و تهران بودیم .
دو دیداری که می توانستند به دور از اتفاقات رخ داده به بهترین دیدارهای این هفته مبدل شوند و علاقه مندان به این رشته ورزشی آنها را در یادها به خاطر بسپارند که این چنین نشد.
تیم پرسپولیس تهران صدرنشین این رقابتها که به ورزشگاه الغدیر اهواز رفته بود تا دیداری را مقابل استقلال اهواز کند از همان آغاز مسابقه با پرخاشگری وسنگ پراکنی تماشاگرانی روبه روشد که شعارهای نزادپرستانه و ساختار شکن سر دادند.
دیداری که توسط داور مسابقه به دفعات قطع و نیروهای یگان ویزه مستقر در ورزشگاه برای ایجاد نظم و انضباط از قوه قهریه استفاده کردند.
یک روز پس از دیدار تیم های پرسپولیس تهران و استقلال اهواز نیز ،هزاران علاقه مند به فوتبال در ورزشگاه آزادی تهران و میلیون ها بیننده تلویزیونی شاهد صحنه هایی غم بار با شعارهای نزادپرستانه وسنگ پرانی ازسوی هواداران تیم های استقلال تهران و تراکتورسازی تبریز دراین ورزشگاه بودند.
ورزشگاه آزادی تهران که هرهفته شاهد دیدارهایی جذاب و تماشاگر پسند بوده است ، در این دیدار به میدان جنگ هوادارانی تبدیل شده بود که ضمن سنگ پرانی به دادن شعارهای نزادپرستانه پرداختند.
با پایان رقابتهای هفته سوم لیگ فوتبال باشگاه های برتر ایران در حالی که دست اندرکاران فدراسیون فوتبال ،مسوولان وزارت ورزش و جوانان و نهادهای امنیتی درنشست های مختلفی در پی پاسخ چرایی بروز چنین رفتارهایی از سوی هواداران تیم های فوق بودند،محمدرضا داورزنی معاون وزیر ورزش و جوانان در ابراز نظری عجیب ،فراافکنی کرده وعاملان بروز این اتفاقات را افرادی که پول دریافت کرده اند /مزدور/ نامید.
داورزنی دراقدامی که نشان از فرار روبه جلو بود بدون اشاره به ضعفهای وزارت ورزش و جوانان وفدراسیون فوتبال در انجام کارهای زیربنایی برای حضور آسوده هواداران فوتبال در ورزشگاه ها در سخنانی عنوان کرد: بدون شک محیط ورزشگاه باید محیطی امن باشد و نباید اجازه دهیم دشمنان از فضای ورزشی که به وجود می‌آید سوءاستفاده کنند. برخی‌ها می‌خواهند افرادی را در این فضاها تحریک کنند و به التهابات و اتفاقاتی که در ورزشگاه‌ها پیرامون مسائل ورزشی رخ می دهد التهاب ببخشند. باشگاه‌ها و هواداران باید در این باره هوشیار باشند تا فضای ورزشی را این دشمنان آلوده نکنند، دشمنان در این باره هزینه می‌کنند و باید فضای استادیوم‌ها مکان مسابقات ورزشی باشد و فضاها آرام نگه داشته شود.
وی ادامه داد: متأسفانه برخی افراد پول می‌گیرند که اغتشاش ایجاد کنند، اتفاقات اخیر در ورزشگاه‌ها برنامه‌ریزی شده بود و گروهی را خریداری و تحریک کرده بودند، وزارت ورزش و دستگاه‌های امنیتی در این باره ورود کردند و قطعاً اجازه نمی‌دهیم تا این هیجانات و اتفاقاتی که در محیط ورزشی رخ می‌دهد به التهاب و مورد سوءاستفاده قرار گیرد.
داورزنی بدون اشاره به ضعف های این وزارت خانه و فدراسیون فوتبال در ایجاد محیطی سالم و امن در ورزشگاه و مهیا کردن حداقل امکانات تا تماشاگران بدون دغدغه خاطر از یک دیدار فوتبال لذت ببرند ، معترضان را افرادی که پول گرفته اند، عنوان کرد.
معاون وزیر ورزش و جوانان بدون پاسخ به چرایی آنکه که یک تماشاگر به چه علت می بایست چندین ساعت زودتر درورزشگاه ها حضوریابد و از کمترین امکانات رفاهی در ورزشگاه ها برخوردار باشد و یا اینکه چه عوامل اجتماعی باعث شده است که هواداران فوتبال با حالتی پرخاشگرانه در ورزشگاه ها حضور یابند ویا اینکه چه رفتارهایی توسط برخی افراد سبب ایجاد نفاق و بدبینی بین قومیتها شود ، فراافکنی کرده و اتهامات به خود ، وزارت خانه مربوطه و فدراسیون فوتبال را توجیه کرده است.
بیان چنین سخنانی از سوی معاون وزیر ورزش و جوانان که می بایست درنخستین گام کارگروهی را برای بازیابی دلایل بروز چنین اتفاقاتی تشکیل دهد نه تنها آرام کننده جوملتهب موجود در بین شماری ازهواداران متعصب تیم های مختلف نخواهد بود بلکه تهییج کننده آنان است.
انتظار جامعه ورزش از معاون ورزش و جوانان که سال ها در پستهای مختلف فعالیت کرده آن است که به همراه فدراسیون فوتبال کمترین امکانات را برای هوادارانی که از راه های دورو نزدیک چه در سرما و گرما در ورزشگاه ها حضور یافته و به تشویق تیم های مورد علاقه خود می پردازند ، مهیا سازد تا آنان فارغ البال از دغدغه موجود در جامعه از یک دیدار زیبا لذت ببرند و نهادهای دیگر دولتی نیز به وظایف خود عمل کنند.

۱۳۹۷/۵/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...