نسخه چاپی

اختصاصی نما/ مجری طرح ملی نذر فرهنگی حجاب:

دولت اهتمامی به امر حجاب و عفاف ندارد

عکس خبري -دولت اهتمامي به امر حجاب و عفاف ندارد

درحال حاضر با دولتی مواجه هستیم كه اهتمامی به امر حجاب و عفاف ندارد و اگر مؤمنین وارد جریان نذر فرهنگی حجاب شوند، این مقوله تثبیت می شود

نفیسه زارعی- تأثیر تغییرات ارزی در ماه های گذشته در تمامی حوزه ها مشهود بوده است؛ این تحول اکنون در بازار پوشاک و ملزومات حجاب نیز خودی نشان داده است و افزایش قیمت کالاهایی نظیر چادر منجر به روی زمین ماندن طرح ملی نذر فرهنگی حجاب با عنوان طرح فردوس شده است اسدالله سلیمانی یکی از متولیان این طرح در این زمینه گفت: طرح فردوس، طرحی مردم نهاد بود که با همکاری عده ای از فعالین مردمی این عرصه با حضور سه برند مطرح حجاب با عنوان تیام، نگار و حجاب گستر و بر مبنای نذر فرهنگی و علقه قلبی به مقوله حجاب و عفاف پرداخته است.
وی افزود: در این زمینه تنها سود اقتصادی مطرح نبود و بنای کار بر حرکت فرهنگی قرار داده شد؛ بر همین اساس از میان چادرهای تولید و توزیع شده در کشور دو نمونه از آنها را نذر حجاب کردیم، و چادر با دریافت سود حداقلی به عرضه مستقیم می رسید تا مردم این محصول فرهنگی را با قیمتی مناسب تهیه کرده و این مهم در بازار تأثیرگذار باشد.
سلیمانی ادامه داد: این طرح در سال 95 به صورت آزمایشی اجرا شد و در سال 96 در نمایشگاه قرآن، فردوس به صورت یک طرح استثنائی خود را نشان داد و رضایت مردم و حتی مسئولین را جلب کرد، ما گمان می کردیم با ایجاد این جایگاه با حمایت های دولتی و دغدغه مندان فرهنگی مواجه خواهیم شد؛ زیرا اجرای طرح فردوس منجر به ایجاد اشتغال و کسب درآمد می شد، اما متأسفانه ما با هیچگونه اقبالی از سوی مسئولین مواجه نشدیم.
وی با اشاره به تلاش های شبانه روزی فعالین فرهنگی مردمی این عرصه برای تحقق طرح فردوس به عنوان نذر فرهنگی افزود: باوجود اطلاع رسانی های صورت گرفته در این زمینه کسی به یاری ما نیامد، این درحالی است که اگر در همان مقطع فرد یا نهادی به کمک ما می آمد قطعا و یقینا بسیاری از مشکلات حجاب در حوزه قیمت و کیفیت حل می شد؛ زیرا بازار رقابتی است و در این رقابت، افراد ناگزیرند خود را با شرایط وفق دهند.
سلیمانی ضمن گریزی به افزایش قیمت دلار طی ماه های گذشته گفت: در سال 97، عدم ثبات بازار و افزایش قیمت دلار کار را مختل کرد، پارچه مورد استفاده در طرح فردوس بهترین پارچه چادری کره ای است و با افزایش قیمت دلار رشد بیش از صددرصدی قیمت واردات بر ما تحمیل شد.
این فعال فرهنگی و اقتصادی تصریح کرد: درحال حاضر 15 هزار نفر در زمینه چادر فعالیت می کنند و این نیروی کار در معرض بیکار شدن هستند. از سال نو تا به حال 30 درصد کارگاه های ملزومات حجاب تعطیل شده اند، راهکار این مسئله درگیر نمودن مردم با جریان نذر فرهنگی حجاب از طریق فراخوان و آگاهی سازی است؛ زیرا ما درحال حاضر با دولتی مواجه هستیم که اهتمامی به امر حجاب و عفاف ندارد و اگر مؤمنین وارد جریان نذر فرهنگی حجاب شوند، این مقوله تثبیت می شود، اگر ما دولت دغدغه مندی داشته باشیم می توانیم بازار حجاب را با تخصیص مبالغ نه چندان بالای ارز به ثبات برسانیم و در سال جاری می توان قیمت ها را به سال قبل باز گردانیم. تولیدات محصولات حجاب بیش از بازار موبایل که ارز زیادی را به خود اختصاص داده است منجر به اشتغالزایی می شود.
سلیمانی در پایان با تأکید بر حرکت انقلاب در مسیر حقیقی خود اظهار داشت: افرادی که در پی حجاب زدایی از جامعه هستند خوشحال نباشند؛ زیرا انقلاب دارای صاحب و سرپرست است و مردم نیز ذاتا به عفاف گرایش دارند و بسیاری از کسانی که به ظاهر پوششی درستی ندارند هم به عفاف معتقدند و از همین جهت ما معتقد هستیم که قطعا انقلاب اسلامی در زمینه بازگشت به حجاب و اصل خویش به مسیر حقیقی خود باز می گردد.

۱۳۹۷/۵/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...