نسخه چاپی

چرا امام(ره) برپیكر آقامصطفی نمازنخواند؟

دعایی در پاسخ به این سوال كه «چرا خود امام نماز نخواندند؟» گفت: تدبیر حاج احمد آقا بود. شاید برای رعایت حال امام بود.

به گزارش نمابه نقل ازمشرق، حجت‌الاسلام سيد محمود دعايي از ياران آقامصطفي خميني(ره) در گفت‌وگويي واقعه شهادت فرزند بنيان‌گذار انقلاب را تشريح كرد.

وي با بيان اينكه حادثه شهادت آقا مصطفي «مشكوك بود» به جماران گفت: خود امام تا به آخر نخواستند موکدا بپذیرند که شهادت رخ داده است؛ در عین حال آن را رد هم نکرده بودند.

مديرمسئول روزنامه اطلاعات درباره اين حادثه اضافه كرد: شب حادثه ایشان ملاقات‌هایی داشت. عادت معمول‌شان خواندن نماز شب و سپس نماز صبح بود؛ بعد از آن هم مطالعه می‌کردند. در پشت میز مطالعه بودند که ‌ به خاطر سکته یا تاثیر سموم روی کتاب‌شان می‌افتند.

دعايي با بيان اينكه اولين نفري بود كه از اين حادثه خبردار شد،‌خاطرنشان كرد:یک تاکسی گرفتیم و آقا مصطفی را با آن به بیمارستان بردیم.

پزشک هم بعد از دادن شوک و کارهای درمانی لازم گفت که ایشان فوت کرده و با ادب گفت «انالله و اناالیه راجعون» برای کشف حادثه هم توصیه می‌کند که کالبدشکافی شود كه برای این کار هم نیاز به اجازه نزدیکان وجود دارد اما امام اجازه ندادند.

وي ادامه داد: نتیجه‌ای که عاید می‌شد منجر به حیات ایشان نمی‌شد و فقط به جنازه بی‌حرمتی می‌شد. ایشان بعد از اطلاع از خبر گفتند که جنازه را ۲۴ ساعت نگه دارید. زیرا مستحب است که هنگام مرگ «فجعه» جنازه ۲۴ ساعت نگه داشته شود، زیرا شاید احتمال برگشت باشد.

دعايي افزود: همه اشک می‌ریختیم و گریه می‌کردیم اما امام ساکت نشستند و ۵ دقیقه پشت سر جنازه آمدند و سپس رفتند. جنازه را به حرم بردیم و طواف دادیم؛ آیت‌الله خويی هم بر پیکر ایشان نماز خواند.

وي در پاسخ به اين سوال كه «چرا خود امام نماز نخواندند؟» گفت: تدبیر حاج احمد آقا بود. شاید برای رعایت حال امام بود.

۱۳۹۱/۸/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...