نسخه چاپی

وزیر امور خارجه پاكستان بیانیه آمریكا را دورغ خواند

وزیر امور خارجه پاكستان گفت: بیانیه آمریكا خلاف حقیقت است.

به گزارش نما، «شاه محمود قریشی» در سالن همایش های وزارت امور خارجه پاکستان در اسلام آباد در جمع خبرنگاران رسانه ها گفت: «محمدجواد ظریف» در پیام خود، تصدی کرسی وزارت خارجه را به اینجانب تبریک گفت.

وی افزود: وزیر امور خارجه ایران تمایل خود را برای انجام سفر رسمی به پاکستان در روزهای آتی و حداکثر تا سی ام اوت (۸ شهریور) ماه امسال اعلام کرده است.

شاه محمود قریشی با استقبال از سفر ظریف به پاکستان در آینده نزدیک تاکید کرد: روابط ایران و پاکستان برادرانه بوده و دو کشور دارای مرزهای مشترک طولانی هستند و از همین جا به همتای ایرانی خود صمیمانه خوش آمد می گویم.

وزیر امور خارجه پاکستان تاکید کرد که کشورش، خواهان مرزهای امن با جمهوری اسلامی ایران است.

قریشی تصریح کرد که اسلام آباد اخیرا شاهد تنش هایی بین تهران و واشنگتن بوده است و سیاست خارجی پاکستان، این مورد را از نزدیک بررسی می کند. وی همچنین از سفر آتی وزیران امور خارجه آمریکا و چین به پاکستان در آینده نزدیک خبر داد.

شاه محمود قریشی همچنین بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا درخصوص گفتگوی تلفنی «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا با عمران خان نخست وزیر پاکستان و اینکه طرف آمریکایی در خصوص پناهگاه های تروریست ها در خاک پاکستان صحبت کرده است را مغایر با حقیقت عنوان کرد.

وزیر امور خارجه پاکستان همچنین با بیان اینکه جهان امروز به ویژه در عرصه سیاسی تغییرات زیادی کرده است، گفت:پاکستان دیگر عزیز دردانه غرب نیست.

شاه محمود قریشی با بیان اینکه صلح و ثبات در منطقه برای پاکستان، حیاتی است اضافه کرد: نمی خواهیم نام این کشور در فهرست سیاه FATF بماند و موضوع قرار گرفتن نام پاکستان در فهرست خاکستری نیز مربوط به دولت های پیشین این کشور است.

وزیر امور خارجه پاکستان در بخش دیگری از سخنانش در خصوص روابط کشورش با چین نیز گفت که همتای چینی خود، هشتم یا نهم سپتامبر به اسلام آباد سفر می کند.

قریشی همچنین در بخش دیگری از سخنانش، از طرح مشترک اقتصادی چین و پاکستان (CPEC) به عنوان طرح توسعه ای مهم یاد کرد و گفت:سازمان همکاری شانگهای نیز فرصت همکاری فراوانی دارد و می تواند برای اقتصادپاکستان سودمند باشد. قریشی از دوستی چین و پاکستان به عنوان الگو و نمونه یاد کرد.

وزیر امور خارجه پاکستان در بخش دیگری از سخنانش در خصوص روابط کشورش با هند نیز گفت: باید بررسی کنیم که چگونه به بهبود روابط کمک کنیم.

وی با اشاره به نخستین سخنرانی تلویزونی عمران خان نخست وزیر پاکستان در خصوص روابط با هند، گفت: اگر هند یگ گام مثبت بردارد، ما دو گام بر می داریم.

قریشی همچنین از پیام تبریک وزیر امور خارجه هند به خود، تشکر کرد و گفت: ما هیچ راه دیگری جز گفتگو برای حل اختلافات نداریم.

وزیر امور خارجه پاکستان همچنین در ادامه سخنانش، از برنامه ریزی برای سفر همتای ژاپنی خود به اسلام آباد در آینده نزدیک خبر داد.

شاه محمود قریشی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص روابط دولت جدید پاکستان با افغانستان نیز گفت: از ابتکار «اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان در خصوص آتش بس در این کشور حمایت می کنیم و معتقدیم که صلح و ثبات افغانستان، با صلح و ثبات پاکستان به هم گره خورده است.

۱۳۹۷/۶/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...