نسخه چاپی

آمریكا با خروج از برجام منزوی شده است

نخست‌وزیر مالزی در مصاحبه‌ای تاكید كرد آمریكا با خروج از توافق هسته‌ای ایران منزوی شده است، زیرا اتحادیه اروپا خواستار حفظ این توافق است.

به گزارش نما، مهاتیر محمد، نخست وزیر مالزی، در مصاحبه با شبکه ThaiPBS اعلام کرد بر این باور است که آمریکا بعد از خروج از برجام منزوی شده است.

وی گفت: آمریکا با خارج شدن از توافق هسته‌ای منزوی شده است زیرا اتحادیه اروپا خواهان حفظ این توافق است.

نخست وزیر مالزی در بخش دیگری از این مصاحبه درباره احتمال وقوع جنگ در جهان نیز گفت: ظرفیت تسلیحات مدرن به گونه‌ای است می‌تواند سبب کشته شدن میلیون‌ها نفر در یک جنگ شود. در جنگ جهانی دوم، هفت میلیون نفر کشته شدند. همه کشور‌ها ممکن است نابود شوند.

محمد همچنین اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، ممکن است نتواند برای دور دوم رئیس جمهور شود.

او گفت: فکر می‌کنم او ممکن است دور دوم را از دست بدهد؛ زیرا بیشتر سیاست‌هایش بر اساس از بین بردن سیاست‌های افراد قبلی است، همان‌گونه که او سیاست‌های باراک اوباما، رئیس جمهور قبلی آمریکا، را از بین برد.

ماهاتیر در سخنانش تأکید کرد کار کردن با فردی همانند ترامپ دشوار است.

نخست‌وزیر مالزی گفت: «من در گفتگو با رسانه‌ها پرسیدند گفتم که کارکردن با مردی همانند او که ظرف بیست و چهار ساعت سه بار افکارش را تغییر می‌دهد، دشوار است.»

محمد همچنین در ارتباط با مناقشه بین رژیم صهیونیستی و فلسطینیان صحبت کرد و ادعای مقامات صهیونست را در این باره که این یک کشور یهودی است، با آپارتاید مقایسه کرد. گفت: «اعرابی که در آنجا زندگی می‌کنند به شهروندان درجه دوم تبدیل شده اند که این نوعی آپارتاید است.»

۱۳۹۷/۶/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...