نسخه چاپی

قیمت طلا بالا می‌رود

در نظرسنجی طلای هفتگی كیتكونیوز، هر دو گروه كارشناسان وال استریت و سرمایه‌گذاران نسبت به افزایش قیمت طلا در هفته جاری ابراز خوش‌بینی كردند.

به گزارش نما، نظرسنجی اخیر تغییر نگرش فاحشی را نسبت به نظرسنجی انجام شده برای هفته گذشته نشان می‌دهد که در آن ۷۴ درصد از سرمایه‌گذاران نسبت به افزایش قیمت طلا ابراز بدبینی کرده بودند. نظرسنجی مذکور از نظر میزان بدبینی سرمایه‌گذاران، در تاریخ سه ساله نظرسنجی کیتکونیوز بی‌سابقه بود.

این بار از ۷۱۸ نفر که در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه‌گذاران خرد شرکت کردند، ۳۲۶ نفر یا ۴۵ درصد افزایش قیمت طلا و ۲۷۷ نفر یا ۳۹ درصد کاهش قیمت این فلز زرد را پیش‌بینی کردند در حالیکه ۱۱۵ نفر یا ۱۶ درصد نظری نسبت به روند قیمت طلا نداشتند.

در این بین، ۱۷ نفر در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال‌استریت شرکت کردند که از میان آنها ۹ نفر یا ۵۳ درصد افزایش قیمت طلا و ۲ نفر یا ۱۲ درصد کاهش قیمت طلا در هفته جاری را پیش‌بینی کردند؛ ۶ نفر یا ۳۵ درصد نظری نداشتند.

برای هفته گذشته ۵۷ درصد از کارشناسان وال‌استریت افزایش قیمت و ۷۴ درصد از سرمایه‌گذاران کاهش قیمت طلا را پیش‌بینی کرده بودند.

در معاملات روز جمعه بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر ۱۹.۳۰ دلار یا ۱.۶ درصد افزایش یافت و در ۱۲۱۳.۳۰ دلار بسته شد که بالاترین قیمت در سه هفته گذشته و بزرگترین افزایش یک روزه طلا از مارس بود. طلا برای کل هفته گذشته ۲.۵ درصد افزایش ثبت کرد که نخستین افزایش قیمت هفتگی پس از شش هفته کاهش متوالی بود.

آدریان دی، رییس و مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی "آدریان دی" نسبت به دورنمای کوتاه مدت طلا خوش‌بینی محتاطانه‌ای داشت. وی گفت: طلا بیش از حد کاهش قیمت داشته اما ممکن است قیمت آن فوری بهبود پیدا نکند. نگرانی‌ها نسبت به تاثیر جنگ تعرفه بر اقتصاد جهانی و به خصوص بازارهای نوظهور به دلیل بحران ارزی ترکیه به تقاضا برای طلا لطمه زده است.

ریچارد بیکر، دبیر نشریه "اورکا ماینر" نیز خوش‌بین بوده و اظهار کرد طلا ممکن است یوان چین را دنبال کند.

اما دانیل پاویلونیس، کارگزار کالا در شرکت "آر جی او فیوچرز" انتظار دارد طلا به دلیل رابطه معکوس با دلار آمریکا، کاهش پیدا کند. وی گفت ارزش دلار قوی‌تر خواهد شد و سرمایه‌ها می‌خواهند در دلار باشند.

در این بین افشین نوابی، مدیر معاملات شرکت "ام کی اس" پیش‌بینی کرد بازار طلا بین ۱۱۸۰ دلار تا ۱۲۱۰ دلار ثابت خواهد ماند.

۱۳۹۷/۶/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...