نسخه چاپی

عدم پذیرش رفع بازداشت مهدی هاشمی

وكیل مهدی هاشمی با اعلام خبر عدم پذیرش درخواستش برای تبدیل قرار بازداشت از سوی دادسرای امنیت، گفت كه این درخواست را از طریق پست سفارشی به دادسرا ارسال خواهد كرد.

به گزارش نما، سیدمحمود علیزاده طباطبایی درباره آخرین وضعیت مهدی هاشمی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: به استناد بند (ه) ماده (3) قانون تشکیل دادگاه‌های عمومی و انقلاب، هر گاه متهم موجبات بازداشت را مرتفع ببیند، می‌تواند از بازرس درخواست رفع بازداشت کند.

وی افزود: برای بازداشت موقت یک ماه زمان در نظر گرفته شده امروز یک‌ ماه از بازداشت مهدی گذشته و من مراجعه کردم تا تقاضای تبدیل قرار بازداشت وی به قرار وثیقه را ارائه دهم.




«متاسفانه مسئولان دادسرا بر خلاف روال پذیرفته شده و بند (3) قانون حقوق شهروندی از پذیرش درخواستم خودداری کردند که این اقدام غیر قانونی است».

وکیل مهدی هاشمی گفت: از نظر ما موجبات بازداشت مهدی که در ماده 32 قانون آئین دادرسی کیفری آمده، مرتفع شد نه بیم فرار و نه بیم تبانی و نه بیم امحای ادله وجود دارد.




علیزاده طباطبایی افزود: مسئولان دادسرا می‌توانستند درخواستم را بگیرند ولی با آن مخالفت کنند تا ما هم بر اساس قانون عمل کنیم اما اصلاً به من اجازه ورود به دادسرا ندادند.

وی در پایان تصریح کرد که درخواست خود را برای تبدیل قرار بازداشت موقت مهدی هاشمی به قرار وثیقه، از طریق پست سفارشی برای دادسرا ارسال خواهد کرد.

۱۳۹۱/۸/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...