نسخه چاپی

بودجه موساد به دو میلیارد و سیصد میلیون دلار رسید

منابع خبری در رژیم صهیونیستی فاش ساختند بودجه سازمان اطلاعات خارجی این رژیم (موساد) به ركورد بی سابقه دو میلیارد و سیصد میلیون دلار رسید.

به گزارش نما، سازمان اطلاعات خارجی اسرائیل (موساد) در حال حاضر به طور دائم هفت هزار نفر را به کار گرفته است. بودجه این سازمان برای امسال به رقمی بی سابقه یعنی حدود دو میلیارد و سیصد میلیون دلار رسیده است.

در اسرائیل جاسوسی بخشی جدانشدنی از امنیت داخلی است، این تعریف اهمیت موساد برای اسرائیل را از زمان تاسیس این سازمان در سال 1951 تاکنون نشان می دهد، به نظر می رسد اقدامات کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بیش از دیگر کابینه ها در مسیر تقویت این سازمان بوده است. موساد در حال حاضر حدود هفت هزار نفر را به طور دائم به کار گرفته است تا این آمار موساد را پس از سی آی ای (سیا) در آمریکا به بزرگ ترین نهاد جاسوسی جهان تبدیل کند.

این گزارش می افزاید، از اوایل سال 2016 یعنی از زمان تعیین یوسی کوهین به عنوان رئیس موساد، این سازمان با توسعه های قابل توجه و تغییرات بزرگی مواجه شده است به همین دلیل از بودجه های بی سابقه‌ای در کابینه بهره می برد زیرا بودجه موساد برای امسال به حدود دو میلیاردو سیصد میلیون دلار رسیده است و به نظر می رسد این رقم در سال آینده به دو میلیارد و هفتصد میلیون دلار برسد.

این رقم ها نشان می دهد بودجه موساد در دوران نخست وزیری نتانیاهو یعنی از سال 2009، دو برابر شده است. موساد در سال های اخیر مسیرها را جهت پی بردن به توسعه شرایط در ماموریت های این سازمان مسدود کرده است، مثلا در سال گذشته از اولین صندوق سرمایه گذاری در یک شرکت فناوری فوق پیشرفته خبر داده شد که در توسعه برنامه ها، تجهیزات یا خدماتی فعالیت می کند که می تواند این سازمان را در ماموریت های جاسوسی یاری دهد.

پایگاه اینترنتی این سازمان کاربران و ماجراجویان عرصه اینترنت را تشویق می کند تا با موساد در ارتباط باشند و بتوانند مسیرهای جدیدی را در اشتغال‌زایی تجربه کنند. این پایگاه اینترنتی شرحی را از آنچه که اسرائیل در پی آن است تا القاء نماید راهی برای حمایت از امنیت است، ارائه می دهد، نکته قابل توجه اینکه این پایگاه اینترنتی اطلاعاتش را با زبان های مختلف به کاربران ارائه می کند که عربی و فارسی از جمله این زبانها است. این موضوع نشان می دهد کابینه اسرائیل برای جذب مزدورانی از تمامی نقاط جهان در تلاش است.

۱۳۹۷/۶/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...