نسخه چاپی

كمیسیون‌شوراها مجری‌انتخابات را تغییر داد

یك عضو كمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، با اشاره به جلسه امروز صبح این كمیسیون گفت:‌ در این جلسه مصوب شد كه مجری برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری، هیات یازده نفره‌ای با عنوان هیات اجرایی انتخابات باشد.

به گزارش نما، سیدرمضان شجاعی‌کیاسری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بررسی جزئیات طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست‌جمهوری در جلسه امروز کمیسیون شوراها و امور داخلی، گفت: بر این اساس ماده 31 قانون انتخابات ریاست‌جمهوری که مجری برگزاری انتخابات را وزارت کشور می‌داند اصلاح و تصویب شد.

وی در توضیح مصوبه کمیسیون گفت:‌ماده 31 قانون انتخابات ریاست‌جمهوری، مجری برگزاری انتخابات را وزارت کشور می‌داند که کمیسیون شوراها مصوب کرد که مجری انتخابات، هیات اجرایی انتخابات با ترکیب یازده نفره‌ای باشد.

وی در توضیح چگونگی تشکیل این هیات اجرایی انتخابات گفت: ستاد اجرایی مرکزی که در آن وزیر کشور با تایید دادستان کل کشور حضور دارد، 30 نفر از شخصیت‌های ملی،‌مذهبی و سیاسی را دعوت می‌کند که این افراد از بین خود هفت نفر را انتخاب می‌کنند. این هفت نفر به اضافه وزیر کشور، وزیر اطلاعات، دادستان کل کشور و نایب رییس مجلس ترکیب یازده نفره‌ای را تشکیل می‌دهند که این ترکیب هیات اجرایی انتخابات نام نهاده می‌شود.

به گفته شجاعی‌کیاسری، در صورت تصویب نهایی مصوبه کمیسیون شوراها و امور داخلی در صحن علنی مجلس، هیات اجرایی انتخابات عهده‌دار برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری دوره یازدهم خواهد بود.

وی افزود که در جلسه بعدازظهر این کمیسیون، ماده 33 در مورد سن کاندیداها و ماده 35 در مورد شرایط تشخیص رجل سیاسی، مذهبی و مدیر و مدبر بودن مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در پایان گفت که در این جلسه علی لاریجانی رییس مجلس و حجت‌الاسلام محمدحسن ابو‌ترابی‌فرد نایب رییس مجلس حضور داشتند.

بر اساس این گزارش، در ماده 31 قانون انتخابات فعلی ریاست‌جمهوری آمده است که وزارت کشور مأمور اجرای قانون انتخابات ریاست جمهوری بوده و مسئول صحت جریان انتخابات است و بدین منظور می تواند مأمورانی جهت بازرسی و کنترل جریان انتخابات به طور ثابت و یا سیار به شهرستانها و بخشها و شعب ثبت نام و اخذ رأی اعزام دارد .

۱۳۹۱/۸/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...