نسخه چاپی

آقای كرباسیان! در دوران مدیریتی شما 55 تن طلا و سكه از دست دادیم

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس، گفت: آقای كرباسیان! دلار در دوره مدیریت شما از 3800 تومان به 12 هزار تومان رسید و البته 55 تن طلا و سكه را هم از دست دادیم.

به گزارش نما، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز یکشنبه (4 پارلمان 97) در جریان بررسی استیضاح مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد و دارایی در موافقت با این استیضاح اظهار داشت: آقای کرباسیان! یک سال از زمان رأی اعتماد ملت از سکانداری شما در وزارت اقتصاد و دارایی گذشته است.

وی افزود: یک سال از برنامه کاری وزیر اقتصاد با شعار امنیت آزادی و آرامش گذشته است اما در این یک سال به اقتصاد کشور و معیشت زندگی مردم چه گذشت.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس خطاب به وزیر اقتصاد و دارایی عنوان کرد: شما چه می‌دانید که به کارگران و کشاورزان و کسانی که شغل نداشتند، معلمان و رانندگان چه گذشت.

وی بر این اساس اضافه کرد: هر چه اندیشه کردم که آیا از بیکاری و گرانی‌ها بگویم نمی‌دانستم از کدام‌ها باید سخن بگویم چرا که این موارد بی‌شمارند از گرانی‌های لجام‌گسیخته، اقلام و خوراکی‌های ضروری مردم تا نرخ بی‌حد و حساب مسکن است که کمر بازاریان را خرد کرده است.

حاجی‌دلیگانی عنوان کرد: سرمایه‌های هزاران میلیاردی تعدادی اندک در کشور با این وضعیت چه می‌گوید.

وی همچنین خطاب به وزیر اقتصاد و دارایی گفت: در برنامه‌ای که به مجلس ارائه کردید قرار بود تورم لجام‌گسیخته را مهار کنید و از جمله برنامه‌های دولت که شما در ابتدای مدیریت خود عنوان کردید گفتید که تورم افسار گسیخته را مهار خواهید کرد.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس یادآور شد: شما گفتید با توجه به اهمیت اقلام خوراکی و آشامیدنی مردم منجر به بهبود قشر مستضعف خواهید شد اما آقای کرباسیان میانگین قیمت دلار از 904 تومان در سال 84 به 1024 تومان رسید و با رشد شدیدی در سال 92 افزایش آن چشمگیر بود.

حاجی‌دلیگانی تصریح کرد: ما دیدیم که افزایش نرخ دلار تا سال 95 به 3 هزار تومان رسید و این فاجعه است. شما اعلام کردید 38 پله در شاخص نوآوری بهبود داشتیم اما از زمانی که شما وزیر شدید دلار 3800 تومانی به 12 هزار تومان رسید.

وی در ادامه خطاب به کرباسیان گفت: متوسط قیمت یک مترمربع مسکن در دوره مدیریتی شما با 65 درصد افزایش روبه‌رو بوده است و بالاترین میزان نقدینگی کشور را در دوره مدیریت شما تجربه کردیم.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس تصریح کرد: نرخ تورم نقطه به نقطه نشان می‌دهد که مقدار 13.8 رسیده است و این رشد تأثیر زیادی بر تورم در کشور خواهد داشت.

حاجی دلیگانی یادآور شد: شاخص قیمت خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها ماهانه 9 درصد افزایش داشته است همچنین قیمت خودرو بیش از 50 درصد افزایش پیدا کرده است، قیمت سکه هم از یک میلیون و 200 هزار تومان به بالای 4 میلیون تومان رسیده است.

وی در بخش پایانی سخنانش خاطرنشان کرد: آقای کرباسیان! سفره‌های مردم از کوچک شدن به نامرئی شدن رسیده است، مردم را فقیرتر کردید، ما 55 تن طلا و سکه از دست دادیم، چه وزیر اقتصادی داریم که می‌گوید من هیچ نقشی در هیچ کدام از اینها ندارم!

۱۳۹۷/۶/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...