نسخه چاپی

استقبال حماس از سفر امیر قطر به غزه

سخنگوی جنبش حماس تاكید كرد كه سفر شیخ "حمد بن خلیفه آل ثانی" امیر قطر و همسر وی به نوار غزه حاوی پیام‌های سیاسی است.

به گزارش نمابه نقل از فارس، "سامی ابو زهری" سخنگوی جنبش حماس در اظهاراتی مطبوعاتی سفر امیر قطر به غزه را رخدادی تاریخی و اقدامی شجاعانه خواند و تصریح کرد که این سفر حامل پیام‌هایی انسانی و سیاسی است که در لغو محاصره اقتصادی و سیاسی نوار غزه تاثیرگذار خواهد بود.

از سوی دیگر، فراکسیون پارلمانی "تغییر و اصلاح" در مجلس قانونگذاری فلسطین از سفر تاریخی امیر قطر و هیئت همراه وی به غزه استقبال و تاکید کرد که این سفر، اقدامی شجاعانه و برخواسته از احساس مسئولیت امیر قطر است که همسو با روحیه اصیل عربی و در چارچوب اجرای تصمیمات و دستورالعمل‌های پیشین اتحادیه عرب انجام می پذیرد، به گونه ای که این نخستین سفر یک رهبر عربی به منظور لغو محاصره سیاسی و اقتصادی نوار غزه است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، این فراکسیون از تمامی رهبران عربی خواست به منظور وفاداری به پایداری ساکنان غزه و گرامیداشت خون شهدایی که در راه صیانت از فلسطین و شرافت امت اسلامی و عربی و دفاع از مسجد مبارک الاقصی، اولین قبله مسلمانان و سومین حرم شریف در جهان جانفشانی کرده‌اند، به این باریکه سفر کنند.

امیر قطر و همسرش ساعاتی پیش وارد نوار غزه شده و مورد استقبال «اسماعیل هنیه» نخست‌وزیر دولت منتخب فلسطین و «احمد بحر» معاون اول رئیس مجلس قانونگذاری (پارلمان) فلسطین قرار گرفتند.

۱۳۹۱/۸/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...