نسخه چاپی

استعفای مقامات امنیتی افغانستان دستوری بود

مقامات امنیتی افغانستان به دستور «اشرف غنی» استعفا دادند.

به گزارش نما، منابعی در طلوع نیوز اعلام کردند که «اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان به دلیل حمله مرگبار طالبان به شهر «غزنی»، حمله موشکی مهاجمان به کاخ ریاست‌جمهوری این کشور و نیز افزایش تلفات نظامیان در افغانستان به مقامات امنیتی این کشور دستور داد تا از سمت خود کناره گیری کنند.

لازم به ذکر است که روز گذشته «حنیف اتمر» مشاور امنیت ملی افغانستان از سمت خود استعفا داد. اتمر دلایل استعفای خود را اختلافات جدی با سیاست‌ ها و روش‌ های سطح رهبری دولت در عرصه حفظ و تحکیم وحدت و اجماع ملی، تأمین صلح و امنیت، مدیریت سیاسی و امور انتخابات، تحکیم روابط منطقه ای و بین‌ المللی این کشور در ماه‌ های اخیر، بیان کرده است.

پس از استعفای اتمر، «طارق شاه بهرامی» وزیر دفاع، «ویس برمک» وزیر کشور و همچنین «معصوم استانکزی» رئیس اداره امنیت ملی افغانستان نیز از سمت های خود استعفا دادند.

گفتنی است که طالبان، ۲ هفته پیش به شهر غزنی حمله کردند و به مدت ۶ روز با نیروهای امنیتی در این شهر جنگیدند و بخش هایی از این شهر را نیز به تسلط خود در آوردند.

بر اساس جزئیات، در این درگیری ها بیش از ۱۰۰تن از نیروهای امنیتی افغانستان و بیش از ۱۰۰ تن از غیرنظامیان این کشور کشته شدند و نزدیک به صدها تن دیگر نیز زخمی شدند.

افزون بر این سه‌شنبه گذشته همزمان با روز نخست عید قربان، مهاجمان ناشناس حدود ۳۰ موشک را به بخش‌های مهم کابل از جمله کاخ ریاست‌جمهوری و وزارت دفاع ملی افغانستان پرتاب کردند.

۱۳۹۷/۶/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...