نسخه چاپی

پیشنهاد جی۲۰ برای اقتصاد دیجیتال در جهان

وزرای كشورهای جی‌۲۰ آماده می‌شوند تا پیشنهاد خود را درباره اهمیت اقتصاد دیجیتال در جهان ارائه دهند.

به گزارش نما، وزرای کشورهای جی‌۲۰ آماده می‌شوند تا پیشنهادات خود را درباره اهمیت اقتصاد دیجیتال در جهان ارائه دهند.

در نشست دو روزه‌ای که وزرای گروه جی‌۲۰ در روزهای ۲۳ و ۲۴ آگوست برگزار کردند اعلام شد که اهمیت اقتصاد دیجیتال برای جهان بسیار با اهمیت است.

این نشست دو روزه وزرای گروه جی‌۲۰ در شهر سالتا در آرژانتین برگزار شد.

مهمترین دستور کار این نشست این بود که چگونه انتقال پول به روش دیجیتالی انجام شود تا به نفع اقتصاد جهان تمام باشد. و اینکه چگونه از فضاهای اینترنتی و ظرفیت دولت‌ها برای این امکان استفاده شود.

وزرای عضو گروه 20 در این نشست راه‌های استفاده از فرصت ها و چالش‌ تکنولوژی‌های نوظهور را بررسی کردند و همچنین در این‌باره که چگونه با ارائه راهکارهایی می توان اقتصادهای دیجیتال و زیرساخت‌های تکنولوژی را ارزیابی کرد، بحث و گفت‌وگو کردند.

وزرای گروه جی‌۲۰ همچنین به این نتیجه رسیدند که در زمینه فعالیت روی دیجیتالی کردن بخش‌های دولتی و عمومی باید تلاش بیشتری کرد چرا که نقش اطلاعات و تکنولوژی ارتباطات در این بخش‌ها در آینده بسیار گسترده‌تر شده و تأثیرگذاری آن افزایش خواهد یافت.

در پایان کشورهای جی‌۲۰ یک اصولی را برای دولت‌ دیجیتال فرموله کردند. همچنین نمایندگان این کشورها پیش‌نویس سندی را برای اندازه‌گیری شاخص‌های اقتصاد دیجیتال آماده کردند. این سند ۳۰ شاخص کلیدی و روش‌شناسی دارد که توسط سازمان‌های بین‌المللی تولید شده تا ضریب نفوذ اقتصاد دیجیتال را ارزیابی و رصد کنند.

پیش از این رهبران گروه جی‌۲۰ در سال ۲۰۱۵ هم درباره اهمیت اقتصاد دیجیتال در آنتالیای ترکیه توافق کرده بودند.

۱۳۹۷/۶/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...