نسخه چاپی

كودك بیمار لبنانی پیشنهاد كمك كاردار عربستان را رد كرد

پدر یك كودك بیمار لبنانی پیشنهاد كمك كاردار عربستان در این كشور را رد كرد و از وی خواست این پول را خرج كودكان یمنی مورد حمله ائتلاف عربی كند.

به گزارش نما، «محمد العوطه» کودک شش ساله لبنانی به‌سبب ابتلا به یک بیماری نادر باید به خارج از کشورش منتقل می‌شد و از آنجا که هزینه درمان او بسیار بالا بود کمپینی در فضای مجازی برای جمع‌آوری این مبلغ میان لبنانی‌ها راه افتاد.

چند هفته پس از به راه افتادن کمپین مذکور و در حالی که مبلغ مورد نظر جمع شده بود «ولید البخاری» کاردار سفارت عربستان در لبنان، اعلام کرد عربستان 10 هزار دلار برای کمک به درمان محمد العوطه اختصاص خواهد داد. البخاری این کار خود را «احساس مسئولیت» عربستان نامید اما لبنانی‌ها این اقدام دیرهنگام کاردار سعودی را سوءاستفاده از وضعیت این کودک برای بهبود بخشیدن به وجهه ریاض در لبنان تفسیر کردند.

حتی پدر کودک بیمار لبنانی این مبلغ مسئول سعودی را رد کرد و در پاسخ البخاری گفت، «مبلغ مذکور را خرج کودکان شهیدِ کشتار ضحیان در یمن بکنید شاید بخشی از گناهان شما بخشیده شود».

عربستان در ماه گذشته (هجدهم مردادماه) با بمباران یک اتوبوس حامل دانش‌آموزان کم‌سن‌وسال در شمال یمن که در حال بازگشت از اردوی تابستان حفظ قرآن بود، بیش از 50 نفر را کشت که بیش از 40 نفرشان کودک بودند.

اتوبوس این دانش آموزان که اکثرشان زیر ۱۵ سال سن داشتند، بعد از پایان آخرین دوره آموزش قرآن در فصل تابستان، در میانه راه در نزدیکی بازار این شهر برای خرید توقف کرده بودند که ناگهان جنگنده‌های ائتلاف عربستان سعودی بمب‌ها را بر سر آن‌ها خالی می‌کنند، در این حمله بیش از 50 نفر کشته شدند.

۱۳۹۷/۶/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...