نسخه چاپی

سیاسیون پاكستان به دنبال انتخاب رئیس جمهور

احزاب عضو اپوزیسیون پاكستان با شركت در اجلاسی كه در منطقه «مری» برگزار شد برای معرفی نامزد مشترك جهت شركت در انتخابات ریاست جمهوری رایزنی كردند.

به گزارش نما، این اجلاس در منزل نواز شریف نخست وزیر سابق واقع در منطقه مری نزدیک اسلام‌آباد پایتخت پاکستان برگزار شد.

نمایندگان احزاب عضو اپوزیسیون از جمله حزب مسلم لیگ شاخه نواز شریف،حزب مردم،ائتلاف مذهبی متحده مجلس عمل و حزب عوامی ملی با شرکت در اجلاس مری در حال رایزنی برای معرفی نامزد انتخابات ریاست جمهوری هستند.

«احسن اقبال» عضو ارشد حزب مسلم لیگ شاخه نواز شریف اعلام کرد تمام احزاب عضو اپوزیسیون از جمله حزب مردم درباره انتخاب نامزد مشترک ریاست جمهوری توافق دارند و قرار شد بعد از اتمام رایزنی «شهباز شریف» نام وی را اعلام کند.

در اجلاس مری «شهباز شریف»،«سردار ایاز صادق» رئیس مجلس سابق،«مریم اورنگزیب» وزیر اطلاع رسانی سابق،«احسن اقبال» وزیر کشور سابق به نمایندگی از حزب مسلم لیگ همچنین «خورشید شاه» رئیس اپوزیسیون سابق، «شری رحمان»، «نوید قمر»، «راجه پرویز اشرف» و «قمر زمان کائره» به نمایندگی از حزب مردم و «احمد بلور» از جانب حزب عوامی ملی شرکت کردند این در حالی است که «حاصل بزنجو» از حزب عوامی نیشنل پارتی نمایندگانی از حزب پاک سرزمین و «محمود خان اچکزائی» در این اجلاس شرکت داشتند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد حزب مردم «اعتزاز احسن» را برای نامزد ریاست جمهوری در نظر دارد اما حزب مسلم لیگ «شهباز شریف» را برای این منظور معرفی کرد که احزاب عضو اپوزیسیون باید یکی از این دو نفر را انتخاب کنند.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که حزب تحریک انصاف که اداره دولت مرکزی پاکستان را به عهده دارد «عارف علوی» را به عنوان کاندیدای ریاست‌جمهوری معرفی کرد.

دوره ریاست جمهوری «ممنون حسین» رئیس جمهور فعلی در 8 سپتامبر 2018 به پایان می‌رسد و انتخابات برای تعیین سیزدهمین رئیس جمهور پاکستان 4 سپتامبر برگزار خواهد شد.

کمیسیون انتخابات پاکستان اعلام کرد احزاب سیاسی می‌توانند تا 27 آگوست کاندیدای خود برای ریاست جمهوری معرفی کنند.

با توجه به اینکه حزب تحریک انصاف جایگاه خود را در 3 ایالت پاکستان ارتقا داده است از طرف دیگر نیز دولت مرکزی را در اختیار دارد، امکان پیروزی نامزد انتخاباتی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری بسیار زیاد است.

قرار است بیش از 1100 نماینده مجلس ملی، محلی و سنای پاکستان هفته آینده رئیس جمهور جدید پاکستان را انتخاب کنند.

۱۳۹۷/۶/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...