نسخه چاپی

دای فرمانده ارتشی آمریكا هم از جنایات عربستان درآمد

یك فرمانده ارشد نیروی هوایی ارتش آمریكا در غرب آسیا از ائتلاف عربستان سعودی خواست هرچه سریعتر یك بررسی دقیق نسبت به حمله هوایی اوایل ماه جاری میلادی به اتوبوس دانش آموزان در شمال یمن كه منجر به كشته شدن 40 كودك شد انجام دهد.

به گزارش نما، نیویورک تایمز نوشت؛ اظهارات ژنرال «جفری هریگیان» بازتاب دهنده افزایش نارضایتی مقامات آمریکایی از بحران یمن است که به یک فاجعه بشری و انسانی تبدیل شده است.

وی در مصاحبه‌ای که هفته پیش انجام داده گفته است که ائتلاف عربستان باید بگوید که آنجا چه اتفاقی افتاده است.

براساس گزارش نیویورک تایمز، درحالیکه آمریکا به خاطر حمایتهایش از ائتلاف عربستان و ریاض در جنگ علیه یمن مورد انتقاد شدید قرار دارد، اظهارات ژنرال هریگیان واضح ترین انتقاد یک مقام آمریکایی از حملات هوایی این ائتلاف در یمن به شمار می‌رود، هرچند که پیش از این نیز برخی مقامات آمریکایی در پنتاگون و وزارت خارجه تلاش کرده بودند میان رابطه آمریکا با بحران یمن کمی فاصله ایجاد کنند.

ژنرال هریگیان یک خلبان جنگنده اف 22 است که به مدت دو سال فرماندهی عملیاتهای هوایی آمریکا در غرب آسیا و جنوب غرب آسیا را در مقر فرماندهی آمریکا در قطر بعهده داشت. با این حال وی هفته گذشته به دلایل نامعلوم از این سمت کناره گیری کرده است.

حمله جنگنده‌های ائتلاف عربستان به اتوبوس حال دانش آموزان موجی از انتقاد و خشم را نسبت به جنگ ائتلاف عربستان علیه یمن در میان افکار عمومی دنیا برانگیخته است.

این درحالیست که ائتلاف هفته گذشته نیز با حمله به یک منطقه مسکونی در بندر الحدیده 27 غیرنظامی از جمله 22 کودک را به خاک و خون کشید. «لیز گرنده» مقام سازمان ملل در واکنش به این جنایت گفته است آنچه که در یمن در حال وقوع است غیر قابل تصور و وحشتناک است.

۱۳۹۷/۶/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...