نسخه چاپی

جسد بن لادن در آمریكا است!

عکس خبري -جسد بن لادن در آمريکا است!

"استار فورت" فاش كرد كه جسد اسامه بن لادن رهبر شبكه القاعده جهت معاینات پزشكی به آمریكا انتقال یافته است.

به گزارش نما به نقل از فارس، یک آژانس امنیتی آمریکا فاش کرده است که جسد اسامه بن لادن پس از عملیات 2 می در "ابیت‌آباد"، بلافاصله توسط یک فروند هواپیما به آمریکا انتقال یافته است.

به گزارش روزنامه "جنگ" چاپ پاکستان، آژانس امنیتی استار فورت این خبر را که جسد اسامه بن لادن به دریا اندخته شده، تکذیب کرده است.

این گزارش می‌افزاید: جسد اسامه بن لادن همان شب توسط یک فروند هواپیمای ویژه به فرودگاه "دیلوایر" یکی از ایالت‌های آمریکا فرستاده شد.

آژانس امنیتی استار فورت گفته است که جسد رهبر سابق شبکه القاعده برای معاینه پزشکی و تکمیل گزارشات به اداره پزشکی نیروهای مسلح آمریکا تحویل داده شده است.

در تاریخ ۲ مه ۲۰۱۱ میلادی، باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که یک گروه کوچک از یگان فوق ویژه نیروی دریایی آن کشور طی عملیاتی اسامه بن لادن، بنیان‌گذار و رهبر گروه القاعده را در یک منزل مسکونی در پاکستان کشته‌اند.

به گفته مقامات رسمی آمریکا، این عملیات که توسط ۲۰-۲۵ تکاور یگان فوق ویژه نیروی دریایی آمریکا و با همکاری سیا انجام پذیرفت طی آن اسامه بن لادن و تعدادی از همراهانش کشته شدند.

این عملیات هیچ کشته یا زخمی برای نیروهای آمریکا نداشت و طبق اظهارات مقامات آمریکایی بدون اطلاع مقامات پاکستانی انجام شد.

به گفته مقامات آمریکایی جسد بن لادن پس از انتقال، با رعایت سنت‌های اسلامی به دریا انداخته شد و یکی از مقامات آمریکا در این زمینه گفت که پیدا کردن کشوری که مایل به پذیرفتن باقی مانده این تروریست تحت تعقیب باشد، کار دشواری بود.

سناریوی تعریف شده از سوی مقامات آمریکا در مورد قتل و به دریا انداختن رهبر معدوم القاعده از همان ابتدا همراه با ابهامات فراوانی بود و از سوی کارشناسان پذیرفته نشد.

۱۳۹۰/۱۲/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...