نسخه چاپی

راست‌ها و چپ‌ها در آلمان به جانه هم افتادند

معترضان راست گرای افراطی با معترضان چپ گرا در شهر كمنیتز در شرق آلمان در خیابان با یكدیگر درگیر شدند و به زد و خورد پرداختند.

به گزارش نما، ماجرا از آنجا شروع شد که افراطیون راست گرا در اعتراض به یک چاقو کشی میان یک فرد آلمانی و دو نفر دیگر که گفته می‌شود سوری و عراقی بودند به خیابانها آمده و شعارهای نژادپرستانه سردادند. به دنبال این تظاهرات معترضان چپ گرا در مخالفت با این افراد به مقابله با شعارهای نژادپرستانه آنها پرداختند.

پلیس آلمان می‌گوید پس از اینکه بین دو گروه کوکتل مولوتوف و آتش رد و بدل شد مجبور شده از ماشینهای آبپاش استفاده کند که باعث مجروح شدن چندین نفر شده است.

براساس گزارش رویترز، مقامات محلی و دولتی از هزاران نفر که به خیابانها آمده‌اند خواسته است آرامش خود را حفظ کنند؛ ضمن اینکه سخنگوی «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان اقدامات نژادپرستان را محکوم کرده و گفته است که آلمان این موارد را تحمل نخواهد کرد.

براساس این گزارش، هزاران نفر از معترضان چپ گرا عصر دوشنبه در نزدیکی مجسمه کارل مارکس در شهر کمنیتز جمع شده بودند تا اقدامات نژادپرستانه نیروهای راست افراطی را محکوم کنند. کمی آنطرف تر نیز همین تعداد آدم با در دست داشتن پرچم‌های آلمان و ایالت باواریا، شعارهای مخصوص گروهای نژادپرستانه در این کشور را سر می‌دادند. پلیس تلاش کرده بود با ایجاد موانعی بین آنها فاصله ایجاد کند.

پلیس می‌گوید در ارتباط با درگیری اولیه، یک تبعه 22 ساله سوری و یک تبعه 21 ساله عراقی را بازداشت کرده است.

افراطیون آلمانی تلاش می‌کنند با ایجاد درگیری با پناهجویان آنها را عامل ناامنی و ناهنجاری معرفی کنند تا از این طریق بر سیاستهای دولت آلمان علیه پناهجویان تاثیر بگذارند. پیش از این نیز چندین مورد حمله و سوزاندن اردوگاههای و کمپهای محل نگهداری پناهجویان در مناطق مختلف آلمان گزارش شده است.

۱۳۹۷/۶/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...