نسخه چاپی

حجت الاسلام سلیمی در گفتگو با نما:

اعضای فراكسون امید مدعی شعار شفافیت هستند ولی حاضر به امضای طرح شفافیت آرای نمایندگان نیستند

عکس خبري -اعضاي فراکسون اميد  مدعي  شعار شفافيت حاضر به امضاي طرح شفافيت آراي نمايندگان نيستند

نماینده مردم استان مركزی در مجلس شورای اسلامی گفت برخی نمایندگان در مجلس شورای اسلامی حرف های قشنگی می زنند تا مخاطب را به اشتباه بیندازند ولی كارهای دیگری می كنند.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نما با اشاره به ضرورت شفاف سازی عملکرد نمایندگان، گفت: طرح شفافیت آراء در مرحله اول ارائه به امضاء تعداد محدودی از نمایندگان رسیده و نمایندگان بیشتری موافق تصویب این طرح اند که هنوز آن را امضاء نکرده و منتظر تکمیل شدن طرح هستند.
وی با بیان اینکه دانستن حقایق حق مردم است و لزوم شفافیت سازی امروز بیش از هر زمانی احساس می شود، اظهار نمود: طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس را پیشتر دو سه بار در مجلس مطرح کردیم ولی متاسفانه نمایندگان رای به تصویب آن ندادند در حالی که حق مردم است بدانند نمایندگانشان در موضوعات مهم چه رائی می دهند و مواضعشان به عنوان نماینده مردم در خانه ملت نسبت به امور مختلف و سرنوشت ساز در کشور چیست.
سلیمی با بیان اینکه در طرح شفافیت فقط بحث شفافیت آراء نمایندگان کافی نیست و در همه مباحث باید شفاف سازی شود، عنوان نمود: ما به جد پیگیر تصویب این طرح در مجلس هستیم البته این طرح باید تکمیل شود چرا که نواقصی دارد از جمله اینکه در امر شفافیت نباید شفافیت تنها در آراء باشد بلکه شفافیت باید در دریافتی نمایندگان که چقدر دریافتی و حقوق دارند، در تعداد سفرهای خارجی نماینده که برای چه به سفر خارجی می رود و چه دستاوردی سفرش با هزینه بیت المال برای کشور و مردم دارد و در مواضع نمایندگان در کمیسیون ها که باید جزئیات آن دقیق روشن شود و شفافیت در ثروت و دارائی نماینده که قبل نمایندگی چقدر دارائی داشته و حین نمایندگی چقدر به آن اضافه شده هم باید لحاظ شود.
نماینده مردم استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نمایندگان کمیسیون امید که شفافیت شعارشان است ولی دنبال این امور نیستند، اظهار نمود: برخی نمایندگان در مجلس شورای اسلامی حرف های قشنگی می زنند تا مخاطب را به اشتباه بیندازند ولی کارهای دیگری می کنند.
سلیمی خاطر نشان کرد: امروز به وضوح می بینیم همان افرادی که شعار آزادی می دهند در بسیاری موارد با آزادی مخالفند، کسانی که اطلاع رسانی شفاف را مطرح می کنند خود در روزنامه هایشان بسیاری از اخبار را سانسور می کنند.
وی اذعان نمود: در برجام بسیاری از تبعات و آسیب های آن مطرح نمی شود و کسانی که فراکسیون شفافیت درست کردند خود موضع شفافی نسبت به امور مختلف ندارند چرا که این کارها شهامت می خواهد.
وی بیان نمود: باید مراقب حرف های قشنگی که به مردم زده می شود ولی در عمل به گونه دیگری رفتار می شود باشیم، چرا که به اسم عمران و آبادانی تنها یک مدت می توان مردم را جذب و تحت سلطه نگه داشت.
وی با اذعان به اینکه برخی برای اینکه مردم را در تاریکی نگه دارند حاضر به شفافیت نیستند،افزود: امیدواریم طرح شفافیت آراء نمایندگان مجلس شورای اسلامی تکمیل شده و با کسب رای لازم تصویب شود تا مردم بتوانند در انتخابات آتی با توجه به نوع عملکرد و مواضع نماینده ها در مجلس درباره ورود دوباره آنها به مجلس قضاوت و تصمیم گیری درست کنند.




۱۳۹۷/۶/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...