نسخه چاپی

بهارستانِ آرام

عکس خبري -بهارستانِ آرام

هفته دولت در حالی به پایان می‌رسد كه روز گذشته رئیس دولت به صحن علنی مجلس شورای اسلامی رفت تا پاسخگوی پرسش‌هایی باشد كه نمایندگان مجلس مطرح كرده بودند


هفته دولت در حالي به پايان می‌رسد که روز گذشته رئيس دولت به صحن علني مجلس شوراي اسلامي رفت تا پاسخگوی پرسش‌هایی باشد که نمايندگان مجلس مطرح کرده بودند. پس از ايراد دفاعيه رئيس‌جمهور، کار به رأي‌گيري نمايندگان رسيد و براي هر پنج پرسش و پاسخ ارائه شده رأي‌گيري صورت گرفت و در چهار پرسش، رأی‌ منفی به پاسخ رئیس‌جمهور داده شد. اقدام مجلس در طرح پرسش از رئيس‌جمهور مطابق با آنچه در قانون اساسي مشخص شده انجام گرفت و در مجموع پيام‌ها و دستاوردهاي متعددي به همراه داشت:
اين جلسه به خوبي نشان داد آنچه تحت عنوان مردم‌سالاري ديني گفته مي‌شود، در جمهوري اسلامي تجلي يافته است. نمايندگان مجلس در انجام وظايف قانوني خود که دفاع از حقوق ملت است با همه توان پافشاري و ايستادگي دارند و دولتمردان در هر مقام و جايگاهي باشند باید در برابر مردم پاسخگو باشند.
موضوع پاسخگويي مسئولان يکي از مهم‌ترين شاخصه‌هاي دولت اسلامي است که رهبر معظم انقلاب اسلامي بارها ابعاد آن را تبيين و اهميت آن را به دولتمردان گوشزد کرده‌اند. جلسه بهارستان به خوبي نشان داد که مسئولان در قبال عملکرد خود مورد سؤال قرار مي‌گيرند و بايد پاسخ‌های قانع‌کننده‌اي ارائه دهند! ضمن آنکه اين پرسش و پاسخ صوري نبوده و سؤال‌کنندگان ممکن است که قانع نشده باشند و در اين صورت مسئولان بايد خط‌مشي خود را تغيير دهند.
بی‌شک روز ششم شهريور ماه را مي‌توان روز مهم تجلي وحدت مسئولان کشور دانست. در حالي که دشمنان خارجی و افراطیون داخلی در روزهاي اخير همه تلاش خود را به کار گرفته بودند تا تمسک مجلس به ابزاري قانوني براي استيفای حقوق ملت را به فرصتي براي بهره‌برداري سياسي عليه نظام اسلامي و آغاز معرکه‌اي جديد در ايجاد تنش و درگيري بين مسئولان کشور بدل کنند، رفتار متقابل قانونی و اخلاقی نمایندگان مجلس و رئيس‌جمهور در کمال آرامش راه شیطنت را بر آنها بست و آنها را به گونه‌ای عصبانی کرد که بلافاصله هجمه همه‌جانبه رسانه‌ای عليه رئيس‌جمهور را آغاز کردند!
اگرچه اقدامات دولت در عرصه‌هاي مورد سؤال، براي اکثر نمايندگان و به تبع آن اکثر مردم قانع‌کننده نبوده و دولت بايد تلاش کند با تغيير رویکردها و رویه‌های خود در مسیر حل مشکلات کشور حرکت کند، اما بهارستان آرام دیروز تصویر برساخته دشمن را خنثی کرد.

۱۳۹۷/۶/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...