نسخه چاپی

دیدار سفیر ایران با اخضر ابراهیمی در سوریه

سفیر كشورمان در سوریه صبح امروز در دیدار با اخضرابراهیمی نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه آخرین وضعیت تحولات سوریه در سایه پیشنهاد آتش بس عید قربان را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

به گزارش نما به نقل از مهر، محمدرضا رئوف شیبانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در این دیدار با اشاره مجدد به موضع حمایتی کشورمان از پیشنهاد اخضر ابراهیمی ، اقدامات صورت گرفته از سوی جمهوری اسلامی ایران برای موفق شدن این پیشنهاد را به اطلاع اخضر ابراهیمی رساند.

نماینده سازمان ملل نیز گزارشی از آخرین اقدامات انجام شده و مواضع متخذه در خصوص پذیرش و استقبال پیشنهاد آتش بس را به اطلاع سفیر کشورمان رساند.

وی با اشاره به سفر اخیرش به تهران و دیدار با مسئولین کشورمان ، خرسندی خود را از نتایج سفر بویژه شکل گیری اولیه پیشنهاد آتش بس را ابراز نمود.

سفیر کشورمان در پایان این دیدار در مصاحبه با خبرنگاران مستقر در هتل محل اقامت اخضرابراهیمی ، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از پیشنهاد اخضرابراهیمی در رابطه با آتش بس در ایام عید قربان حمایت کرده و مجدداً در این دیدار بر موضع حمایتی خودمان تاکید نمودیم. در حقیقت پیشنهاد اخضر ابراهیمی یک فکر مشترک ایرانی با نماینده سازمان ملل بود که از سوی جهات منطقه ای و بین المللی مورد حمایت قرار گرفت. در این جهت برای موفقیت این پیشنهاد هم تماسهای فشرده ای با جهات مختلف برقرار کرده ایم.

سفیر کشورمان در مورد نحوه برخورد دولت سوریه اظهار داشت که ارزیابی ما این است که سوریه با نظر مثبت این پیشنهاد را مورد بررسی قرار خواهد داد. و ما هم با مسئولین سوری برای حمایت از پیشنهاد آقای ابراهیمی در تماس بود

۱۳۹۱/۸/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...